Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tørt hår

Hej med jer,
Jeg er en ung kvinde med stort meget krøllet hår fra naturens side. Det er ret tørt og jeg har prøvet med Matas' Vitamin Hårmaske, som skulle styrke håret og beskytte mod slid. Men jeg synes ikke rigtig, efter 2 bøtter, at det har hjulpet...
Har I nogle tips eller gode råd til tørt, krøllet hår??
Mange tak for hjælpen,
AM :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender ikke de mange forskellige midler der er i dag, men jeg undrer mig over du bruger en vitaminkur. Hvorfor bruger du ikke noget til rigtig tørt hår i stedet for.
  • Indstillinger
    Jeg har/haft samme problem. Jeg gik over til at bruge Pantena, til tørt hår. Det virker for mit hår.
  • Indstillinger
    Hej

    Du mangler måske også omega 3 og 6 i kosten ? Spiser du godt med fisk, hørfrøolie osv ?

    Jeg synes kokosolie er godt, som kur natten over. Et glas kan købes til under 100 kr og der er til mange gange.

    Kokosolie kommes i tørt hår, pak det ind i et gammelt håndklæde og gå i seng husk et ekstra gammelt håndklæde på din hovedpude, da de fedtpletter kan være svære at få af.

    Når du går i bad om morgenen, starter du med at komme shampoo i inden håret bliver vådt og går i bad på normal vis.

    Men undersøg om du får nok med de gode fedtstoffer i kosten også.

    Mvh
  • Indstillinger
    Hej igen.
    Jeg brugte vitamin hårkuren, fordi der stod, at den var god til tørt hård pga. vitaminer og proteinerne.
    Ja, det kan godt ske, jeg mangler noget i kosten, selvom jeg synes, jeg spiser varieret. Jeg skal ud og have købt nogle vitaminpiller i morgen, og olien tror jeg også, jeg vil prøve. - tak :)
Log in eller Registrér for at kommentere.