Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

cigar? HJÆLP!!!

Redigeret 24 april, 2012, 07:54 i Teenagere
hej!
håber i kan svare..
jeg er en knægt på 16 år. og var til fest i fredags og røg 2 cigarer på 2 timer cirka. problemet er at jeg inhalered hele vejen igennem. efter fik jeg rigtigt ondt i brystet / lungerne. jeg har efter læst at man ikke skal inhalere cigar røg og at det er meget farligt. jeg har haft ondt i brystet og vejrtræknings problemer i 4 dage nu.
ps. jeg har astma, betyder det noget?
hvad skal jeg gøre og er det farligt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Røg er især skadeligt for mennesker med astma, fordi det skader cellerne i lungerne. Så ja, det er meget skadeligt at ryge, når man har astma.

    Jeg kan godt forstå du har ondt. Men nu er der gået nogle dage uden de store ulykker, så klarer du den sikkert.
    Jeg har aldrig røget, men jeg tåler ikke at indånde andres røg. Og jeg har ikke astma. Jeg får ondt i brystet. !!!!!
    Jeg kan mærke det med det samme, når jeg indånder andres røg.

    Min ældste søn er ikke ryger. Han hader røg lige så meget som jeg gør. Ved du hvordan han kom til at hade røg. Jo, han sagde engang til mig, da han var dreng, han da godt kunne tænke sig at prøve at ryge.

    Ja, sagde jeg, det må du da godt for min skyld, bare du går udenfor. Jeg købte en stor cigar og han røg til han blev dårlig. Siden rørte han ikke tobak.
    Vær du lige så klog, hvis du gerne vil leve. Mine to søskende døde tidligt, de var rygere. Og de havde ikke astma.
    Du har vel astma medicin, hvis du skulle få et anfald. Det kan jo ikke udelukkes.

    Ps. Hvis jeg havde været et sted, hvor der blev røget havde jeg ondt i brystet hele dagen efter. (Det gør jeg aldrig mere.) Så det er klart du har ondt. To cigarer og indåndet røgen. !!
  • Indstillinger
    Jeg vil også fortælle om min yngste søn. Han røg 5 cigaretter ud i en køre. Hold da op, hvor var han dårlig. Senere begyndte han alligevel at ryge, men måtte stoppe igen. Han render også rundt med en astma spray og kan ikke tåle røgen.
    Nej du stop medens legen er god og få dig et langt liv. Held og lykke med det.

    Ps. Mine børnebørn kan heller ikke lide røg. Unge mennesker, som du.
    Man lugter også ud af munden og tøjet stinker. Husk lige på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.