Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

.

Redigeret 24 april, 2012, 09:48 i Sund kost

Kommentarer

  • Indstillinger
    At tabe sig 15 kg ved at sulte sig ihjel er ikke en sund måde at tabe sig på. 300 kalorier om dagen er alt for lidt, du skal indtage mindst 1500 kcal om dagen for at kroppen kan fungere og forbrænde ellers skader du din krop og ender med en spiseforstyrrelser du er på vej til det når du vil kaste op det er sådan det starter. Det er ikke sundt at kaste op for du skader dine tænder. Du er kun 15 år og har brug for vitaminer for du er ikke fuldvokset endnu. Din krop tager skade af det, du får dårlig hud, du får hårtab, dårlig knokler og tidlige rynker. Så du må heller komme igang med at indtage mindst 1500 kalorier om dagen inden det ender galt. For din vægt vil ikke holde i længden du vil tabe dig hurtigt men du kommer til at blive så tynd og det kan være svært at komme ud af det og når du kommer til at spise normalt igen kommer det hele igen. Skal du tabe dig skal du gøre det på en sund måde så det holder i længden. Du skal spise sundt og fedtfattigt morgenmad, frokost og aftensmad til mellemmåltid kan du spise frugt, gulerødder eller salat. Spis masser af fisk det er sundt og hold dig væk fra usunde sager. Du skal træne for at forbrænde så taber du. Du kan sagtens tabe dig ved at træne 45 min mindst 3 gange om ugen samt spise sundt.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg håber at du selv er klar over at du er virkelige ude i noget grimt og usundt.

    Du er allerede godt på vej til at ødelægge sit stofskifte med så få kcal, det er overhoved ikke nok nærring, du kan slet ikke leve på 300 kcal. Det der sker med dig når du spiser så lidt, er at kroppen ved den sulter og den vil automatisk holde tilbage på fedtdepoterne, men kroppen har stadig brug for nærring , så den tager noget af dit magere muskelmasse ( det der blandt andet er med til at holde stofskifte oppe). Så det kan godt være du synes det er en god måde, at smide 13 kg på, men det er det langt fra. Det der også sker er at kroppen sænker stofskiftet kører på lavt blus, da den ikke ved hvornår den får tilstrækkeligt nærring igen. Dvs at du lyn hurtigt tager på igen.

    Og så går jeg ud fra du tænker, at hvis du spiser for meget så kan du bare kaste det op, så er man ude i en spiseforstyrrelse, som du sikkert ved. Og du fortæller, at du helst ikke ville spise noget. Hvorfor vil du tabe dig så hurtigt ?

    Hvis man vil tabe sig, må man højest som ung tabe et halv kg om ugen, du kan få mange problemer af den måde du gør det på.

    Der er mange ting du har brug for hver dag magere mejeriprodukter, kød,kylling eller fisk, gode kulhydrater, gode fedtstoffer, grønsager og frugt m.m.

    Ved dine forældre godt, at du så godt som intet spiser og kaster din mad op ? Spiseforstyrrelse er en meget grim lidelse, man kan komme til at døje med i mange år og præge dit liv i en negativ retning.

    Mvh.
  • Indstillinger
    Hej Marie.

    JEg vil virkelig håbe for dig at du ved at du er rigtig, rigtig syg og at du i sidste ende dør af det her, hvis du ikke stopper nu og får noget hjælp.
    Jeg tvivler på hvor godt et forhold du har til dine forældre, det må være rigtig dårligt, siden du ikke får noget hjælp...
    Har du lidt af svigt i barndommen??? En far der har slået dig, været alkoholiker, eller ander der gør at du er helt der ude nu`???
    300 Kalorier, det er sygeligt, kroppen går i stå, den forbrænder ingen ting, dit stofskifte er formentlig hvis ikke allrede nu meget tæt på at gå totalt i stå, og så tager du på, så snart du spiser noget, op mod 3 kg om ugen og hvor sjovt er det lige, vi ved alle, det er nemmere og tabe os, end det er at tage på, altså tabe os via en sund kostomlækning. Selv ved det vi kender her hjemme som Lav-kalorie kure får du 750-900 kalorier om dagen, det er i det rum der at vi har den mest efiktive fedtforbrænding. En sund kost og masser af motion med et kalorieindtag på ca 1300-1500 kalorier om dagen er vejen frem, og ikke sultekure. (JO DET ER VEJEN FREM HVIS DU ØNSKER AT BLIVE EN FED ELEFANT ELLER DØ)
    Jeg vil virkelig håbe det giver lidt stof til eftertanke, det er nu du skal gøre op med dig selv om du vil leve eller dø, og få noget hjælp.

    MVH Didde
Log in eller Registrér for at kommentere.