Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid?

Redigeret 22 april, 2012, 16:51 i Prævention
Jeg havde sex for første gang med min kæreste, i dag efter laaaang tid hvor vi har prøvet. Han har haft problemer med at få den op og stå, når vi ENDELIG er nået til at gøre det. Men i dag lykkedes det, så vi tænkte, at vi bare skulle i gang mens han 'kunne'. Vi brugte derfor ikke kondom. Jeg har været på p-piller i to måneder, men da han kom, nåede han ikke at trække sig ud, og jeg har så derfor fået hans sæd op i mig. Der står i indlægssedlen til mine p-piller at pillerne virker med det samme, man starter på dem, så længe man bruger dem ordentligt. Jeg har gjort præcist som der stod i indlægssedlen, siden jeg begyndte at tage dem. Men da vi var færdige og han var kommet, har jeg stadig gået rundt med følelsen af om jeg er gravid. Hvor stor er chancen egentlig efter to måneder på p-piller og så ubeskyttet sex? Det skal lige siges, at vi begge er jomfruer, så der er ingen fare for sexsygedomme. Vi har snakket om at jeg skulle tage en fortrydelsespille, men da jeg ved at de er utrolige usunde for kroppen, synes jeg at det skal være i absolut nødstilfælde, at jeg skal tage sådan en.

Hvis det er til nogen hjælp hedder mine p-piller 'Malonetta' hvis nogen skulle have de samme, og som ved lidt mere om hvordan og hvorledes de fungere :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Du kan jo tage en graviditets test og se om den er positiv eller gå til lægen og blive undersøgt. Jeg ville nok ringe og spørge min læge. Jeg tror nu ikke du er gravid - men hvis din mavefornemmelse siger noget andet - så undersøg det. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men du behøver ikke have din mor med. Håber du finder svar.

    Mange hilsner I.
Log in eller Registrér for at kommentere.