Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhudsforsnævring og lugtende penis

Redigeret 20 april, 2012, 07:12 i Mandlige sexproblemer
Hej,
Jeg er en dreng på 15 år gammel, som har forhudsforsnævring. Da jeg føler jeg er klar til at have sex, og har været tæt på flere gange, men jeg har blevet nødt til at sige fra, pågrund af mit problem med forhudsforsnævring. Så synes jeg det er på tide at få gjort noget ved det. Men jeg vil lige høre jer herinde om noget inden jeg bare springer ud i det. Jeg snakker om at få sådan et lille snit, og ikke en hel omskæring. Jeg har ikke et specielt godt forhold til mine forældre, og jeg fortæller dem ingen ting. Jeg vil allerhelst være fri for at fortælle dem om mit problem, og derfor vil jeg bare lige høre om man godt kan få det lille snit, uden mine forældre skal have noget af vide? Problemet er sjovt nok ikke for mig så meget, at en eller anden skal røre ved min penis, men at jeg skulle fortælle mine forældre om problemet, så det er virkelig det sidste jeg har lyst til at gøre :D er det rigtigt at når man er under 18, er det ikke nok med lokalbedøvelse, men at man skal under fuld bedøvelse? Nu dyrker jeg også sport på eliteplan, og da jeg helst ikke vil gå glip af træning i al for lang tid, ville jeg bare lige høre, hvor lang tid efter "den lille operation" i tror man kan bevæge sig normalt igen? og hvor lang tid, kan der gå før man kan tillade at have sex? jeg har læst der kan gå op til 6 måneder, før den ser helt normal ud igen, er det rigtigt? Så lige et andet problem, det er at min penis kan tit lugte rimelig ildelugtende, har det noget med min forhudsforsnævring og gøre, og hvad kan jeg gør for at stoppe dette problem? Jeg vasker den ellers hver dag.

Så tror jeg ikke der er flere spørgsmål, ellers kan jeg bare spørge senere. I andre brugere må også gerne stille spørgsmål. Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaring, og hvad i har gjort med jeres forældre? :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Forhudsforsnævring er er forholdsvist almindeligt fænomen. Hvis du søger lidt i debatterne her, så er der virkelig mange indlæg om emnet.

    Jeg synes, du skal gå til din læge og der forelægge problemet, og det er ud fra hvordan dit problem er, der bliver taget stilling til, hvor stort eller hvor lille et snit, der skal lægges, så det behøver du ikke bruge energi på at tage beslutning om.

    I og med du er 15 år, så er det nærmest en "naturlov" at have et dårligt forhold til forældrene - om nogle år vil du sikkert finde dem nogenlunde til at tale med igen, :-) - men når du har været ved læge, hvilket du sagtens kan gøre uden deres vidende, og har fået en klar besked, så synes jeg alligevel du skal fortælle dem det, for du får givet brug for lidt opbakning, og du vil også have lidt problemer - måske med at du skal have fri fra skole og idræt en kort tid - og det er nu en gang meget nemmere at sige sandheden om hvorfor, i stedet for at gå og finde på mærkelige undskyldninger og måske endda også skal forholde sig til et skænderi, når man ikke er på toppen.

    Du vil med overvejende sandsynlighed møde hel pæn forståelse - der er nemlig ikke noget mærkeligt eller pinligt i det her, det er ganske enkelt noget, du skal have gjort noget ved. Det er overhovedet ikke mere flovt eller pinligt end hvis du have problemer med halsen eller fik en blindtarmsbetændelse. Man kan blive syg alle steder - også i sin tissemand, lægen vil heller ikke finde det underligt og vil heller ikke grine af dig - tvært i mod.

    Det har som sådan ikke noget at gøre med, at du gerne vil have sex, men også dit problem med lugt, som med tiden vel også kan skabe noget infektion osv. så derfor også, skal du have den lille sag ordnet så snart som muligt.

    Hvis du vil have lidt hjælp til, hvordan du skal få det sagt - så handler det om, at du fortæller, at du nu har været ved læge p.gr. af forhudsforsnævring - og at du nu har fået den besked, du nu har fået. Slut - færdig - mere er der ikke i det.

    Men - få en tid ved lægen så snart som muligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.