Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blødt over 20 dage p-piller

Redigeret 17 april, 2012, 13:13 i Prævention
Jeg er lige begyndt at tage p-piller for 22 dage siden.
Jeg tog den første pille da jeg fik min mens, men den har forsat lige siden, da det havde forsat i 16 dage gik jeg til læge hvor jeg fik et nyt mærke p-piller og fik afvide jeg bare skulle forsætte med dem, men de har i hjulpet og jeg bliver svimmel og træt af dem, så jeg overvejer at holde en pause på 7 dage selvom lægen sagde jeg skulle hoppe pausen over og bare forsætte med de nye piller.
Hvis jeg holder pausen kan jeg så godt have sex uden kondom.
af det første mærke p-piller jeg havde tog jeg 16 piller af den nye har jeg taget 6 af og det er altså uden pause.

Håber i har nogle svar (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg ville ikke risikere sex uden kondom imens jeg har kluder med menses ---
  • Indstillinger
    Umiddelbart er der noget, der tyder på at du muligvis er en af dem, der ganske enkelt ikke kan tåle p-piller. Desværre lader det til, at læger har meget svært ved at indse, at der altså findes - og endda en hel del - der ikke tåler disse hormoner.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg lægge de p-piller helt væk - og så muligvis forsøge igen, når menstruationen var kommet i orden igen om nogle måneder, og så med et helt tredie mærke.

    Jeg vil dog i den grad råde dig til at bruge anden prævention, for når du har så meget vrøvl, så kan det også være, du hører til gruppen, der slet ikke modtager de hormoner - eller i hvert fald modtager dem forkert.

    Jeg har et ungt familiemedlem, der nu tre gange er blevet gravid, trods korrekt brug af p-piller. Det er nu endelig gået op for hende, at hun må bruge anden prævention fremover, men det har bestemt ikke været rart for hende og hendes mand.

    Måske du - når og hvis du finder et p-pillemærke, du lader til at kunne tåle - skulle få en tid hos en gynækolog, der - muligvis, jeg ved det ikke - vil kunne måle om du alligevel får ægløsning.
Log in eller Registrér for at kommentere.