Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

udtrapning af sertrelin

Redigeret 15 april, 2012, 17:25 i Åben debat om depression
hej alle i gruppen.. jeg er ny her..
jeg startede på antidep da jeg var 13 år. pga depression, angst og tvangstanker. henholdsvis akarin/cepramil i 7 år og sertrelin i 3 år. mine læge dengang sagde at jeg nok skulle tage medicinen resten af mit liv. men nu står jeg som snart 24 årig og vil bare ikke tage det for gode. jeg er træt af alle bivirkningerne, jeg trænger til at mærke mig selv uden medicin ja generelt er jeg bare træt af at skulle proppe mig selv med medicin. jeg har ikke haft tvangstanker og angst af betydning de sidste 6 år. og jeg har ikke følt mig deprimeret de sidste to år. for 4 år siden prøvede jeg at trappe ud men der var jeg ikke i psykisk overskud. idag føler jeg mig mere end klar, på trods af mange svære ting jeg kæmper med i min hverdag. men jeg er samtidig også nervøs. min læge har givet mig grønt lys for at trappe ned, og mener jeg selv kan styrre dette. hun rådede mig dog til at trappe ud med 50 mg af gangen, (jeg får 100 mg) dette syntes jeg lyder som en alt for hurtig udtrapning, og jeg valgte derfor for 3 uger siden at trappe ned med 25 mg, altså ned til 75 mg. og fremadrettet vil jeg kun tage 25 mg af af gangen. jeg har pt mange fysiske scener, bla. ekstreme svedture (må skifte sengetøj hver dag, får også svedture når jeg er vågen)svimmelhed, rystende ben, arme og fingre, kvalme og træthed. 
mit spørgsmål er så: er dette normalt? og hvor lang tid skal det stå på? skal jeg forvente disse reaktioner hvergang jeg tage mg af min dosis? hvor lang tid vil i råde mig til at der gå imellem jeg tager yderligere 25 mg af? jeg kan mærke at jeg er utålmodig, men vil også gøre det rigtigt så jeg ikke for tilbagefald. 
venlig hilsen annmar
Log in eller Registrér for at kommentere.