Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ubeskyttet sex

Redigeret 16 april, 2012, 13:30 i Åben debat om sex
Hej. Jeg havde igår ubeskyttet sex med min partner. Jeg har idag fået min menstruation. Kan jeg være gravid?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej.

    Men - det er ikke ensbetydende med, at du ikke bliver det næste gang, du dyrker ubeskyttet sex, så brug dog beskyttelse - hver eneste gang.
  • Indstillinger
    Det er første gang jeg dyrker ubeskyttet sex. Jeg haar altid brugt p-piller og det vaar en forglemmelse - en ret dum en, jeg ved det! Det er første og sidste gang jeg gør det.
  • Indstillinger
    Hovsa.
    Hvis du er på p-piller - så får du jo slet ikke menstruation, men en kunstigt fremkaldt blødning, og den kan godt være fremkaldt alligevel.

    Så - hvis du har glemt en eller flere piller, så er det en ualmindelig dårlig prævention, da der så overhovedet ikke kan regnes med ægløsningstidspunkter, og der netop kan komme en ægløsning, når kroppen lige "får lov" til det.

    Måske du alligevel for en sikkerheds skyld skal tage en test om et par uger - altså to uger efter det ubeskyttede samleje.
  • Indstillinger
    Ja, men denne gang var det altså ubeskyttet. Men jeg håber på det bedste.. Og har haft mig en stor lektie ved det. Jeg gør det ALDRIG igen!!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.