Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bløder mens jeg spiser p-piller

Redigeret 14 april, 2012, 07:12 i Åben debat for kvinder
Hej alle jer.

Jeg har i et par dage nu blødt som om jeg har min menstruation, mens jeg spiser p-piller. Jeg har spist dem i 9 dage og har misset en fordi jeg tabte den på gulvet og ikke kunne finde den. Den blisterpakke jeg er i gang med nu er et andet mærke en dem jeg tager normalt, men har spist dem før. Grunden til at jeg spiser dem nu er, at jeg ikke nåede at købe de andre og ikke mente at det ville være et problem. Min blødning er ligesomt min menstruation, men den lugter ikke. Den kan også godt være ret brun. Jeg er har ikke haft sex i over 6 måneder, men er nu sammen med en jeg gerne vil have det med.
Er det her noget jeg skal gå til egen læge med eller vagtlæge? Er det noget jeg skal være bekymret for? Er det normalt? Og kan jeg regne med at det går væk af sig selv?
Og kan i fortælle mig hvad det kan have været der har gjort så det skete?

Mange tak på forhånd.
Mvh. Frederikke.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det skyldes vel sagtens, at der i de andre piller er en anden hormonsammensætning, så din krop er sikkert forvirret.

    Jeg vil ikke tro, du behøver at kontakte lægevagt, men måske du lige skal kontakte din læge på mandag og forhøre dig.

    Men - du har sprunget en dag over med pillen, hvilket kan have noget at gøre med hvor sikker du så er mht den præventive virkning, så læs indlægssedlen omkring det.

    Og - husk nu at p-piller ikke beskytter mod kønssygdomme, så brug dog kondom til I begge er undersøgt, og du også selv er sikker på, du har taget pillerne korrekt.

    Det betyder ikke så meget at glemme en p-pille, når man ikke har sex; ja - så ville du i øvrigt have bedre af slet ikke at tage dem - men det kan betyde alverden, hvis du har sex og ikke har taget dem korrekt.
Log in eller Registrér for at kommentere.