Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Angst for parasitter, parasitfobi?

Redigeret 14 april, 2012, 02:54 i Angst
hej jeg har haft børneorm før for 5 måneder siden ca og jeg har taget en vermox kur... (jeg tror det var børneorm, men det kunne ha været noget andet) jeg gik ikke til lægen for at få det checket fordi jeg fandt en ca 1cm lang orm i min afføring så jeg vidste den var gal, så jeg tænkte jeg tager noget medicin der fjerner det hele så er jeg sikker på jeg er rask igen. men problemet er... jeg er hunderæd for parasitter bare jeg mærker den mindste bevægelse på min krop tror jeg at det er en parasit jeg har virkelig en fobi for parasitter og jeg tænker på de pestilenser hele tiden jeg kan ikk sove om natten fordi jeg er bange for at genopleve det samme som for 5 måneder siden... det ødelægger min hverdag at jeg er så bange for dem jeg tør ikke spise noget uden at vaske hænder 1000 gange... men jeg ville høre om jeg har en tilstand eller noget? fordi det kan umuligt være normalt at være så bange? jeg sveder og ryster når jeg tænker på det.

tror jeg har parasit fobi? er der overhovedet noget der hedder det? kan jeg få det checket? og kan man tage for meget vermox? fordi jeg overvejer at tage en ormekur hver måned bare for at kunne slappe af og vide at jeg er "clean"

Kommentarer

• Jeg har det over for lus, tror jeg. En lille smule, ikke i nærheden af hvad du har. Men det er galt nok i de dage, det varer. Så jo, du må have det skrækkeligt.
    Jeg forstår dig også godt, det med at ville tage en behandling hver måned. Jeg havde aldrig haft lus, før mit barnebarn gav mig nogle. Jeg tog mange behandlinger før jeg turde tro på lusene var væk.

I dag lader det jo til børn ustandselig bliver smittet med lus. Så er nogen tæt ved mig med deres hår mærker jeg straks en kriblen i flere dage. Det gælder også over for voksne.
    Det kan være noget svært, men jeg bliver overbevist til sidst og tænker så ikke mere over det før næste gang.
    Jeg bruger lusekam og hiver hår ud for at se om der er æg i en uges tid. Jeg kan ikke lade være.

Så jo, du har det ikke godt, det forstår jeg. Du har det vist så slemt, at du må have noget hjælp. Jeg ved desværre ikke hvad man gør. Hypnose, måske.
    En læge bør jo vide hvad man kan gøre. Den smule jeg har er ikke sjov de dage det varer, så jeg forstår dig sandelig godt.

Du skriver en cm lang orm. Så er der vist ingen tvivl, det må have været en såkaldt børneorm. Men klør det ikke bagi og er der ikke flere at se, så er de VÆK, udryddet.
    Når du kun har set en, hvis det var en orm og ikke bare noget hvidt, så kan der ikke have været mange. Jeg tror bestemt de er væk efter ormekuren.
    Det svære er at overbevise sig selv om det og du må nok have noget hjælp. Sådan kan du jo ikke leve.
Log in eller Registrér for at kommentere.