Forsinket Mens: Gravid?
Hej ND
Står lige i et problem.. Min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex, og jeg er ikke sikker på om jeg fik udløsning mens jeg stadig var inde i hende. Vi ville være på den sikre side, og valgte derfor at tage en fortrydelsespille. Hun skulle have haft sin menstruation for 3 dage siden, men den er indtil videre udeblevet, er det på grund af pillen, eller? Det er idag 7 dage efter vi havde sex, så vi havde sex 4 dage inden hendes menstruation, umiddelbart ville jeg sige at det var i den "sikre"-periode, altså hvor hun ikke har ægløsning. Men vi er meget i tvivl om hun er gravid?
-På forhånd tak.
Står lige i et problem.. Min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex, og jeg er ikke sikker på om jeg fik udløsning mens jeg stadig var inde i hende. Vi ville være på den sikre side, og valgte derfor at tage en fortrydelsespille. Hun skulle have haft sin menstruation for 3 dage siden, men den er indtil videre udeblevet, er det på grund af pillen, eller? Det er idag 7 dage efter vi havde sex, så vi havde sex 4 dage inden hendes menstruation, umiddelbart ville jeg sige at det var i den "sikre"-periode, altså hvor hun ikke har ægløsning. Men vi er meget i tvivl om hun er gravid?
-På forhånd tak.
Kommentarer
Fortrydelsespiller er stærke sager, hvorfor jeg også umiddelbart vil tro, at det er den, der laver ravage, men helt sikre kan I altså ikke være, da der jo altså er nogen, for hvem den ikke virker efter hensigten.
Men - udebleven menstruation kan foruden at være fortrydelsespillens "skyld" også være nervøsitet, så hvis ikke den kommer inden for den næste uges tid, må I nok hellere tage en test.
Man får nok ikke det store ud af at tage en test allerede nu, når det kun er syv dage siden - så I må væbne jer med tålmodighed og vente en uges tid.