Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forsinket Mens: Gravid?

Redigeret 13 april, 2012, 08:51 i Snart gravid
Hej ND

Står lige i et problem.. Min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex, og jeg er ikke sikker på om jeg fik udløsning mens jeg stadig var inde i hende. Vi ville være på den sikre side, og valgte derfor at tage en fortrydelsespille. Hun skulle have haft sin menstruation for 3 dage siden, men den er indtil videre udeblevet, er det på grund af pillen, eller? Det er idag 7 dage efter vi havde sex, så vi havde sex 4 dage inden hendes menstruation, umiddelbart ville jeg sige at det var i den "sikre"-periode, altså hvor hun ikke har ægløsning. Men vi er meget i tvivl om hun er gravid?

-På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja det er bivirkinger fra fortrydelsespillen
  • Indstillinger
    Kan man stole på at det er det?
  • Indstillinger
    Nej, det kan I ikke 100%. Som du selv er inde på, så er man ikke sikker i de "sikre" perioder, hvorfor man altid bør beskytte sig.

    Fortrydelsespiller er stærke sager, hvorfor jeg også umiddelbart vil tro, at det er den, der laver ravage, men helt sikre kan I altså ikke være, da der jo altså er nogen, for hvem den ikke virker efter hensigten.

    Men - udebleven menstruation kan foruden at være fortrydelsespillens "skyld" også være nervøsitet, så hvis ikke den kommer inden for den næste uges tid, må I nok hellere tage en test.

    Man får nok ikke det store ud af at tage en test allerede nu, når det kun er syv dage siden - så I må væbne jer med tålmodighed og vente en uges tid.
Log in eller Registrér for at kommentere.