Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk Koncentrationsbesvær

Redigeret 15 april, 2012, 18:31 i Kroniske smerter
Hej Netdoktor.

Jeg er 18 år, jeg dyrker ikke meget motion da jeg har meget dårlig knæ efter en ulykke for 3 år siden snart. Jeg har efter det levet meget usundt ville jeg selv sige.

Jeg står i den situation med at jeg her de sidste 2-3 år ikke har kunne koncentrere mig længere end 5-10 sekunder når jeg læser en tekst. Selvom jeg bruger alt min energi på at prøve at læse teksten, har det med at jeg får en slags blackout, hvor jeg tænker på noget helt andet, også bare læser videre uden at få fat i det jeg læser. Jeg har meget svært ved at koncentrere mig i skolen selvom jeg har sådan en lille bold jeg kan sidde og trykke på for at holde mig koncentreret.

Jeg har de forskellige symptomer for kronisk koncentrations besvær, som jeg har været inde at tjekke på nettet.

Min hukommelse er virkelig dårlig. kan ikke huske noget jeg tidligere har lavet i skolen, hvilket gør det meget svært at have en gymnasie uddannelse kørende.

Jeg har søvn problemer, selvom jeg står op kl 06.30 kan jeg først falde i søvn omkring 3-4 tiden om natten.

Jeg kan ikke blive vækket om morgenen af noget, vækkeur, forældre, det tager normalt 30-45 min at vække mig, da jeg slet ikke "høre" dem.

Jeg har meget dårlig fordøjelse

Jeg har meget kort lunte, bliver meget hurtigt sur på folk, især hvis jeg virkelig sidder og kæmper med lektierne.

Jeg taber hele tiden tråden når jeg skal skrive tanker ned, det er umuligt for mig at skrive stile. Det har været et helvede at komme igennem de sidste par år i skolen og det er kun blevet værre.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal, jeg har prøvet at ringe til lægen for at snakke med dem ( Mellem 8-9 om morgenen ) men kan aldrig komme igennem. Så nu håber jeg der sidder et par hoveder herinde der har forstand på det her.

Mvh. Siram908

Kommentarer

  • Indstillinger
    nu er det ikke lægen her inde du skriver til ---men er det rigtig at du aldrig har talt med en læge om dit oprblem ---

    det er jo noget der har generet dig meget længe ---så tag dig sammen og søg din læge ---så du kan blive undersøgt

    du må vente i røret på tlf-til det bliver din tur ---
  • Indstillinger
    Jeg har fået en tid til lægen men der er meget lang ventetid, men har været igennem til lægen idag, også må jeg se hvad der sker.


    Hilsen Siram908
  • Indstillinger
    du lever usundt ---kost og vædske har meget at sige så man kan få en sund krop ---
    du skulle se om du kan få målt dine vitaminer ---der er måske mange ting son du mangler
    du har været ude for en ulykke ---hvad skete der ---jeg forstår det er noget med knæet ----men hvad med hovedet --har du slået det ---

    jeg spørger --grundet du har koncentrations--besvær ---
    husk nu at lægge alt frem --når du kommer til lægen---
  • Indstillinger
    Hej Siram908

    Godt at du har fået en tid hos lægen. Alle de ting du skriver om med koncentrationsbesvær, søvnforstyrrelse og humørsvingninger ses fx. ved stress, måske du selv har tænkt tanken. At du ikke kan komme op om morgenen tyder da i hvert fald på at du ikke får nok søvn. Men det er vigtigt at du holder fast i den aftale med lægen også selv om du skulle få kolde fødder. Print dit første indlæg ud og tag det med, det kan være en stor hjælp når du er der. Og nej, det er bestemt ikke spild af lægens tid, skulle den tanke komme til dig.....

    Når du har været ved lægen, vil jeg råde dig til også at tale med din studievejleder. Sådan en gymnasie-eksamen hænger man desværre på resten af sine dage, gennemsnittet kan ikke laves om, så det vil være ærgerligt hvis drømmeuddannelsen skulle ryge bare fordi du i en periode har det skidt.

    Og skriv endelig igen!

    God bedring
  • Indstillinger
    Jeg genkender mange af de ting du skriver, og er selv en 18 årig gymnasieelev. Jeg dyrker ikke selv motion mere og spiser usundt. Mine karakterer har dalet betydeligt meget efter jeg stoppede med min sport, og jeg bliver distraheret af ingenting. Glæder mig til at se hvad din læge har at sige...
Log in eller Registrér for at kommentere.