Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hashpsykose?

Redigeret 9 oktober, 2015, 05:16 i Rusmidler
Hej, jeg er en dreng på 14 år..
Jeg har prøvet at ryge hash et par gange, men jeg har aldrig været afhængig.
Jeg har så lige haft påske ferie, hvor jeg har røget der omkring 5-6 gange..
Jeg røg sidste gang for to dage siden, og lige siden dér har jeg haft det underligt, jeg kan ikke se så klart mere, det er som om at det er lidt slåret hvis jeg fx skal fokusere på noget der køre/løber stærkt..
Jeg føler på en måde at det hele er en drøm, jeg synes også at tiden går meget hurtigt, jeg var i biografen og se American pie, som varer 1 time og 50 minutter eller sådan noget, men jeg syntes kun at jeg havde siddet der i 20 - 30 minutter da den sluttede..
Jeg kan ikke rigtig beskrive sådan som jeg rigtig har det, men jeg har prøvet..
Som jeg har været inde og læse om hashpsykose var symptomerne for det meste at man fx følte sig forfulgt eller sådan, men det gør jeg ikke...

Håber at i gider at svare mig...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er ganske ung, kun 14 år, så jeg vil anbefale dig, at du aldrig ryger det skidt igen.
    Hash kan findes i kroppen i lang tid, det er måske det der gør, at du føler det hele lidt anderledes.
    Hvis du holder helt op med det skidt, så bliver du sikkert fri for at tænke på, om der er sket noget for dig,.
    Det kan muligvis skyldes, at du har dårlig samvittighed overfor dig selv.
  • Indstillinger
    Hvis jeg var i din situation ville jeg nok gå til lægen, hvis det nu skulle være nødvendigt for dig at komme til en psykolog, så kan lægen henvise dig til en.

    Bare et godt råd:
    Lad vær med at lytte til mennesker som Linette1 hun er sikkert retarderet og intetvidende omkring emnet, hun tror at hun har har styr på alt og det har hun højst sandsynligt ikke, men hvis du virkeligt selv vurdere at du har problemer efter at du røg burde du gå til lægen og ikke skrive i et online-forum, fordi at folk tror at de ved alt om det og opfører sig som læger, men i virkeligheden kan du stå og have en hashpsykose

    - Jables
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde, jeg er en dreng på 17 år og har også røget siden jeg var 14 år. for det meste bare i weekenderne da jeg er på efterskole. jeg oplever at jeg er træt og har det dårligt med tingene. nogle gange kan det føles som om mit hjerte slår hurtigere og at jeg er påvirket af det men jeg har holdt mig fra det i 1½ måned nu og har det stadig sådan... mit råd er at gå til læge eller holde dig helt væk fra hashen i et langt stykke tid...

    Min onkel har hjulpet mig en del så se om du kan finde en i famillien du kan sankke med det om eller prøv at gå til nogle af dine venner...
    - William
  • Indstillinger
    Haha, det er 4 år gammelt dette indlæg, men tak for svaret alligevel da.
    Jamen altså, det gik over af sig selv efter et stykke tid. Nu bliver jeg snart 18 og ryger stadigvæk i ny og næ for hyggens skyld.
    Mit råd til andre grundet min egen erfaring er, at det skal holdes til kun at være weekends hygge eller ferier selvfølgelig. Når det begynder, at blive hverdag for dig og noget du bare skal have, så begynder det at blive et problem!
    William, tag du dem bare med ro og lad vær med, at tænke over det. Gik også og havde ondt i maven konstant engang efter jeg havde røget. Konkluderede så selv, at det var fordi jeg var bange for, at mine forældre skulle opdage det og så videre.
    Det er egentlig alt jeg kan sige til dig. ALT MED MÅDE. Det er jo heller ikke sundt, at drikke sig i hegnet hver dag ;-)
    Skriv endelig, hvis der er mere
  • Indstillinger
    For det første skal en ung mand som dig ikke ryge cannabis og absolut ikke drikke alkohol..Du fucker dig selv op inden du er 18 og især pga af alkohol..se vores syge drukkultur og dens konskvenser..De er noget mere skræmmende en cannabis forbrugets konskvenser ..Ro på du har IKKE udviklet en psykose og hvis du har kan det ligesåvel være pga alkohol indtag ..Du har jo sikkert drukket dig stiv mange flere gange end du har røget Cannabis. Dine forældre har sikkert indtaget det første alkohol med dig fordi det siger vores sygelige drukkultur at de bør gøre.. Cannabis er ganske uskadeligt . Der findes intet der tyder på at man udvilker psykoser og skizofreni pga cannabis indtag . Alle personer der er blevet undersøgt har inden de nyder cannabis drukket alkohol , røget smøger og spist et tons af tilsætningsstoffer i deres mad, ligeledes er der i de vacciner lægerne ynder at sprøjte i os alumenium som også kan give skader...især kræft .
    Du har sikkert ikke kun røget hash i din ferie ? Du har som andre drenge i den alder også drukket ..Ro på med alkohol og canabis så skal du nok få det godt igen ....mvh den cannabis nydende marathon løber
Log in eller Registrér for at kommentere.