Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven menstruation, men på p-piller!?!

Redigeret 11 april, 2012, 17:13 i PMS og menstruation
Hej med jer.
Jeg er en kvinde på 23 år og fik min første menstruation som 11-årig, så den skulle gerne være "faldet på plads". Jeg har taget p-piller siden jeg var ca. 15 år.
Jeg står i den situation, at jeg tog min sidste p-piller fredag d. 30. marts, og så skulle min menstruation gerne komme omkring om onsdagen. Det gjorde den ikke. Om fredagen havde jeg taget en graviditetstest, som var negativ.
Min menstruation kom heller ikke lørdag, hvor jeg så skulle begynde på min næste blisterpakning. Derfor ringede jeg til vagtlægen, og han sagde at jeg bare skulle tage mine p-piller, som jeg plejer og så vente og se påsken over. Hvis min menstruation stadig ikke er kommet på tirsdag, skal jeg gå hen til min læge med en morgenurin og få det testet. Det er også fint nok. Problemet er bare at jeg er så skide nervøs. Min forlovede er i militæret og er pt. udsendt. Han kommer først hjem på leave i midten af juni - så der er lidt tid til.
3 uger inden han tog afsted døde min far af kræft og det tog rigtigt hårdt på mig, og så det at han tog afsted, var også rigtigt hårdt.
Vi havde samleje dagen inden han tog afsted, og jeg fik også min menstruation nogle få uger efter han var taget afsted, men det var bare pletblødninger.

Nu sidder jeg her og tænker - er jeg blevet gravid, selvom jeg har taget p-piller? Kan min udeblevet menstruation være pga. at jeg engang imellem springer min pille-frie periode over? Kan det være fordi jeg har været igennem noget, som har belastet min psyke meget?
Jeg finder jo selvfølgelig ud af det på tirsdag.

Er der nogen, som har oplevet det samme? Og hvad var årsagen?

Håber sådan på svar.

Mvh. Louise.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det gør mig ondt at høre med din far, det er ganske forfærdeligt, at miste sin far og så i så ung en alder.

    Nu finder du ud af det med sikkerhed på tirsdag. Chancen for at blive gravid på p-piller er meget meget lille, men det sker.

    Stress kan påvirke det meget, det har jeg selv oplevet. Og man må sige du har været under et massivt pres, både med din far og din kæreste der skal afsted til juni.

    Har du spist "ordentligt" på det sidste ? Det kan også have noget at sige. Og det er meget naturligt hvis man er i sorg og sådan, at man mister appetiten.

    Mvh.
  • Indstillinger
    Mange tak skal du have, og tak for dit svar.
    Ja, jeg synes jeg har spist ordentligt. Jeg spiser en del, men har skåret ned for sodavand, chips og slik. Men det går jeg ikke ud fra, at kunne ændrenoget?
  • Indstillinger
    Det var skam så lidt, selv tak.

    Jeg tror kostmæssigt, at man dropper det usunde ikke har så meget at sige for det. Men det kommer lidt an på hvor mange kcal du får pr dag, og hvor lang en periode. Hvis man kommer meget i underskud med kcal, kan din menstruation stoppe eller blive uregelmæssig.

    Man nu ved du det med sikkerhed imorgen. Håber det bedste for dig.

    Mvh
  • Indstillinger
    Jeg får godt nok de kcal jeg skal have, men ja, imorgen ved jeg med sikkerhed, hvad det er. :)
  • Indstillinger
    Så har jeg fået svar fra lægen. Jeg er ikke gravid. Så jeg går ud fra, at det er pga. noget psykisk. Puh... Jeg ved ikke om jeg er glad eller ikke-glad. Tror nok bare jeg har gået og sat mig op efter og være gravid, og så skal jeg lige sluge den her. :)
  • Indstillinger
    Ok ja det har sikkert været stress som du selv siger. Kan godt forstå, at det er lidt underligt, hvis man er begyndt at forberede sig psykisk på at nu skal man måske være mor.

    Jamen det kunne jo så være dig og din kæreste skulle tage en snak, når han kommer hjem, om det er ved at være tid at prøve at få en bette nus ;=)

    Mvh
  • Indstillinger
    Ja, nemlig.

    Ja, det kunne godt være jeg skulle det. :) Jeg har godt nok også overvejet det. Vi har snakket om det før, og vi føler at vi begge er klar til det (så klar som man nu kan blive til sådan noget :) ). Så det vil jeg overveje.
Log in eller Registrér for at kommentere.