Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Anoreksi?

Redigeret 1 august, 2012, 05:51 i Anoreksi
Har fået hjælp;-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig

    Jeg synes det er meget vigtigt at du taler med en voksen om det. Hvordan kan det være du ikke tør tale med dine forældre om det ?

    Jeg kan ud fra de oplysninger du giver ikke gennemskue om du har anoreksi, men du kan jo også fejle noget andet fysisk. Derfor er det vigtigt, at du taler med en voksen du har tillid til, da du måske skal undersøges af en læge eller speciallæge, så du kan få at vide, om der er noget galt. Hvis al ting ikke er som det skal være, at det jo med at få det behandlet, så du igen kan få det godt og være en glad pige.

    Har du det skidt i skolen ? Er der nogle der ikke er ordentlige overfor dig ?

    Mvh
  • Indstillinger
    Hej AnneM123

    Jeg har det helt fint i skolen, og alle er søde overfor mig! Jeg har bare mange humørsvingninger også. Jeg tør godt tale med mine forældre om det, jeg ved bare ikke rigtig hvordan jeg skal sige det?
  • Indstillinger
    Nej det kan jeg godt forstå. Glad for at høre du har det godt i skolen.

    Det ville nemlig være godt hvis du kunne samle mod og tale med dine forældre om det, så de/ eller en af dem kan tage til lægen sammen med dig, hvor han/hun så kan bestemme hvad det næste skridt skal være.

    Humørsvingninger kan have noget med din alder at gøre, men kan også have noget med mange andre ting at gøre, derfor ville det være godt, at lægen kom ind over.

    Kunne det være en mulighed at skrive det ned i et brev til dem ?

    Hej mor og far. Det er svært for mig at fortælle jer, at jeg tror måske jeg har der er noget i vejen med mig.. osv. Og skrive alt det ned du fortalte i dit indlæg.

    Og så kan du give en af dine forældre det i hånden, og fortælle det ikke er nemt for dig, men du vil gerne tale om det der står i brevet.

    Eller så kan du bede en du stoler på, tage en snak med din mor og far.

    Er din mor og far opmærksom på du bliver tyndere og tyndere ?

    Mvh.
  • Indstillinger
    Tak for rådet, men tror jeg fortæller dem det senere! Tak for hjælpen.
  • Indstillinger
    Rigtig godt! Du er sej!
  • Indstillinger
    Hej . Jeg er en pige på 22 år. Jeg har lige fået diagnosen atypisk anoreksi, og jeg har samtidig med det et kalium tal der ligger under det normale. Er atypisk ligeså farligt som typisk anoreksi?
  • Indstillinger
    Atypisk Anoreksi er hvor en af kernesymptomerne mangler, det vil dige at du måske ikke syntes du er tyk, men er overdrevet fokuseret på at tabe dig, så det kan godt være.
Log in eller Registrér for at kommentere.