Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Abilify sukkersyge og tvangsmedicinering?!?

Redigeret 7 april, 2012, 02:18 i Skizofreni
Er der nogen har som har fået Abilify og som følge heraf fået sukkersyge???!? det tror jeg at jeg har! Fik Abilify godt 1 år, uden problemer, og havde det super godt på det, ingen bivirkninger eller noget. Fik 5 mg. Fik så en dårlig periode pga. stress, og blev øget til 10 mg, hjalp ikke og jeg blev øget til 15 mg ugen efter igen. Samme uge får jeg øget tørst, skal tisse konstant...tror jeg har blærebetændelse, men får så konstateret alt alt for højt blodsukker!! Bliver sat i behandling for sukkersyge....efter yderligere blodprøver.

Jeg er SÅ sikker på det er Abilify som har givet mig den sukkersyge. Vil derfor gerne stoppe med den, men synes psyk ikke om.... nu tænker jeg så på at "skide det hele et stykke" og så stoppe med Abilify alligevel, evt. også min anti dep, for at blive helt fri for medicin....ja og så vil jeg jo gerne stoppe med den der sukkersyge piller også, da de giver mgi en del bivirkninger, og jeg jo efter mine "beregninger" ikke har brug for dem mere når jegikke får Abilify mere, for så forsvinder "sukkersygen" vel igen!?!

Er der mon nogen der ved hva der så sker? Vil "de kloge" så sige jeg er psytoisk og selvmordtruet fordi jeg ikke vil spise deres såkaldte "livs vigtige medicin"? Vil de komme anstigende med en tvangs indlæggelse på behandlingskriterier og mener jeg er til fare for mig selv osv hvis jeg ikke får den medicin?!? nogen som ved det??? Eller nogen som bare tror de ved det?!

Er så træt af piller, og så træt af bivirkninger...vil bare have mig liv tilbage!!

*Auri*

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Auri

    Der er desværre flere forskellige typer medicin, der øger risikoen for diabetes. Jeg er selv i farezonen, fordi jeg tager vanddrivende medicin mod forhøjet blodtryk.

    Har du tjekket indlægssedlen både for Abiliby og din antidepressive medicin? Står der noget om risiko for sukkersyge?

    Lige nu har jeg desværre ikke tid til at kigge produktresuméet for Abilify igennem. Men det kan du selv finde ved at google dig frem.

    Jeg har ikke nogen erfaringer med medicin mod skizofreni. Når jeg skriver dette indlæg, så er det, fordi jeg gerne vil advare dig mod at stoppe lige pludselig med din medicin, og det gælder for så vidt alle tre slags.

    Jeg håber for dig, at du på lang sigt kan undvære både Abilify og den antidepressive medicin, men husk, at den slags skal man ALTID trappe ganske forsigtigt ud af. Ellers kan man blive meget, meget dårlig.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.