Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP! min menstration er forsinket

Redigeret 6 april, 2012, 02:50 i PMS og menstruation
Jeg er en pige på 14 år gammel.
jeg plejer og for min menstration 1 gang om måneden, som det plejer og være..Men nu er min menstration forsinket, jeg har ikke fået det næsten mere end en måned, jeg begynder og blive meget bange, jeg har ikke gjort noget, jeg forstår det virkelig ikke hvorfor?
og jeg for det hvide hele tiden, men jeg for ikke min menstruation..?
Jeg er også lidt bange for at sige det til mine forældre, og jeg tøre på en måde ikke og gå til lægen, jeg er lidt nervøs, jeg vil ikke går til lægen, skal jeg egentlig går til lægen?
jeg har virkelig brug for hjælp.
Jeg så på vi unge bladet at man kunne skrive på netdoktor.dk til alexandra, jeg ville helst skrive privat til hende vis man kunne, men jkeg kunne ikke rigitgt finde hende da jeg skrev hendes navn. så valdte jeg bare og skrive ind her, jeg håber virkelig der nogen der svare mig...
Hilsen den nervøse pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ikke hvem Alexandra er, men jeg vil da gerne komme med et bud.

    Du er 14 år og har vel derfor ikke haft menstruation i så forfærdelig lang tid, og det er altså helt normalt at menstruation er meget uregelmæssig de første år.

    Hvis du ikke har haft samleje - altså sex - så er du jo ikke gravid.

    Jeg ved ikke, hvorfor du ikke vil tale med din mor om det- for det er altså en helt almindelig kvindeting at have menstruation, og det bør derfor være helt naturligt, at du går til hende - eller en anden voksen kvinde, du har tillid til.

    Ellers kan du prøve at søge her på nettet om menstruation og pubertet, eller du kan gå på biblioteket og finde nogle bøger om emnet.

    Du skriver, at du får "det hvide" - det ved jeg ikke hvad er, men måske du har en del udflåd, og det skal du sådan set ikke have, så derfor skal du tale med din mor, og måske I sammen finder ud af, at du skal en tur til læge, og det kan hun også hjælpe dig med.

    Altså - der er ikke noget at være flov over, tvært i mod - det er en hel naturlig del af det, at du er ved at blive kvinde.
Log in eller Registrér for at kommentere.