Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udslæt på penis.

Min kæreste og jeg var sammen for første gang, her natten til søndag og jeg har herefter fået et udslæt på min penis. Jeg har tænkt over om det er herpes, men det hverken klør eller gør ondt. Der er bare nogle røde pletter på på penishovedet og forhuden.
Min kæreste var jomfru, og jeg har kun været sammen med hende om min ekskæreste, som også kun har været sammen med mig.

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er herpes eller ej, så det ville være rart lige at høre fra andre, om der er mulighed for at det er noget andet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    herpes ---det viser sig ikke sådan få timer efter man bliver smittet
    så det er svært at tro at det er det ----
    men hvorfor bruger du ikke kondom ---det er dumt ikke at gøre det --så længe man er ung og har skiftende partner ---

    det røde udslet er måske fordi du har været meget aktiv----
  • Indstillinger
    Jeg ved godt, at Elisabeth er meget glad forn ikke er 100% sikker på hvad er.
    Man skal ikke tage medicin eller smøre med medicinske cremer med mindre der er behov for det.

    Desuden kan jeg ikke rigtig se hvad godt den side skal gøre i denne tråd... Der er ikke megen fidus i at besøge et sådan site når du ikke aner hvad der er galt og om du overhovedet har en kønssygdom. Hvilket du ikke har, for det får man altså kun hvis man har sex med en person som er smittet, og det er en jomfru ikke.
    Dog, hvis din kæreste har forkølelsessår og har fået smittet sig selv dernede med det, så kan det også smitte til din penis - men jeg tvivler på at det er det, både fordi jeg forstår det sådan, at pletterne kom umiddelbart efter samlejet, hvilket herpes ikke ville gøre, og fordi du burde være meget generet hvis det var herpes. Og nå ja, fordi din kæreste burde være meget generet hvis hun havde herpes dernede.
    Hvis en kvinde har svamp kan det også i nogle tilfælde smitte til manden, men igen; det vil næppe vise sig umiddelbart efter samlejet.
    Uanset hvad bør en læge altid komme med diagnose før man kaste sig ud i medicinsk behandling.

    Mit bedste bud er, at de røde pletter er en simpel hudirritation fra samlejet, som går væk igen meget snart.
    Din læge har formodentlig lukket her i påsken, men hvis det udvikler sig - altså breder sig og/eller begynder at klø - vil jeg foreslå at du ringer til lægevagten, så du kan få behandling.
    Jeg vil desuden foreslå, at I bruger kondom til det er væk (i tilfælde af at det er / der opstår svamp eller infektion, hvilket smitter) og at din kæreste ikke har din penis i munden så længe det er der.
    Hvis det fortsætter uændret kan du ringe til din egen læge efter påske og få kigget på det.

    Hun tager vel p-piller nu I har sex uden kondom, ikke?
    Vil fraråde dig fremover at stole på nogen med hensyn til om de kan være smittet med sexsygdomme. Mange tror, at de absolut ikke er smittet, men er det alligevel, eller vil ikke indrømme, at de har haft ubeskyttet sex uden at blive testet. Desuden kan du læse her, at du også kan få sygdomme selvom personen du er sammen med er jomfru.
  • Indstillinger
    Tak for de hurtige svar. Jeg har taget den beslutning at jeg tager til lægen en gang efter påske, og får det tjekket.

    - Jo hun tager p-piller, også før jeg begyndte at være sammen med hende.
Log in eller Registrér for at kommentere.