Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

i tvivl ..

Kære netdokter.

Jeg er meget i tvivl om man kan blive gravid, hvis han kun har trukket sig mere end halvvejs ud inden ham kom, jeg er på p-plaster og har været det i 4 måneder. jeg er bare i tvivl hvor beskyttet jeg har været, men jeg er også i tvivl om, hvor lang inde han skal være før man bliver gravid?

Kommentarer

  • Indstillinger
    For det første - p-plaster,piller, ring og hvad det nu hedder går ind og forhindrer ægløsning og dermed graviditet. Det er sådan set hele ideen med disse hormonpræparater.

    Dog findes der nogle, der ikke påvirkes af disse hormoner og derfor kan blive gravide alligevel, godt nok kun nogle ganske få, men det er derfor det hedder sig at beskyttelsen er på ca. 98%. Langt de fleste bliver ikke gravide ved brug af disse præparater.

    For det andet - hvis han ubeskyttet får udløsning oppe i dig, så er det ligegyldigt hvor langt han har været oppe, så kan man blive gravid af det, men risikoen er altså lille, når du får disse p-hormoner.

    Jeg vil foreslå dig, at sætte dig grundigt ind i seksualvejledning - og ligeledes sætte dig grundigt ind i, hvad disse p-midler er og hvad de gør.
Log in eller Registrér for at kommentere.