Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

God erfaring med medicin

Redigeret 3 april, 2012, 23:50 i Skizofreni
Jeg har fået cisordinol i næsten 20 år og vil gerne dele mine erfaringer med andre. For det første vil jeg klart anbefale cisordinol, fordi det kan fås som depot. Når man får det som depot, ligger koncentrationen stabilt, så man ikke oplever de store udsving. Men det er vigtigt, at man får det i en balle i stedet for i skulderen. Min erfaring er, at hvis man får det i skulderen, frigives det alt for hurtigt. Derfor får man voldsomme negative symptomer i starten, mens tankerne begynder at køre sidst i perioden efter at have fået prikket.

Der tales meget om negative symptomer, men du skal være klar over, at hvis din medicindosis er for høj, vil du føle dig apatisk, træt og deprimeret. Det handler om at finde den rigtige dosis, hvor du ikke har de negative symptomer og stadig er fri for skøre tanker.

Jeg har heller aldrig haft vægtproblemer med cisordinol.

Du kan sagtens have et godt og dejligt liv og nå dine drømme, selvom du har en skizofrenidiagnose og skal tage medicin resten af livet. Det handler bare om at finde den rigtige dosis for dig, og så skal du selvfølgelig også arbejde med dig selv og udvikle dig ligesom alle andre mennesker gør.
Log in eller Registrér for at kommentere.