Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mycoplasma genitalum

Er der nogle herinde der kender til mycoplasma genitalum? Jeg stødte på det, da jeg læste om årager til underlivsbetændelse og lukket æggeleder.
Der står at det minder om klamydia, men det er ikke samme behandling.
jeg er testet for klamydia og har aldrig haft nogen kønssygdom. men er aldrig testet for mycoplasma genitalum Min læge kendte ikke til det, men tænker: Hvad nu hvis det er det der er årsag til 2 gange underlivsbetændelse og nu en lukket æggeleder som skal fjernes. Jeg synes da det er vigtigt at finde årsagen, hvis det nu er noget jeg stádig går rundt med.
Vil derfor høre om der er nogle der har erfaringer med mit problem, altså årsager til lukket æggeleder og kan mycoplasma være en årsag?

Kommentarer

  • Indstillinger
    så er jeg behandlet. For jeg har fået vibradox først mod underlivsbetændelse og bagefter fik jeg igen(et bredspektret) fordi min betændelse ikke gik væk. Det viste sig at jeg har en lukket æggeleder, hvor der er ophobet væske. Men har snakket med gynækologen og han fortalte at det sagtens kan skyldes andet end klamydia og mycoplasma, som jeg heller ikke kan tro det er. Så jeg er mere rolig og uanset hvad der var åragen, så har jeg fået antibiotika og også noget der slår både klamydia og mycoplasma ned.
Log in eller Registrér for at kommentere.