Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svært at tabe sig - og tager let på ?

Redigeret 10 december, 2012, 08:59 i Skønhed og velvære
Hej

Jeg tage hatten af for alle dem man ser i programmer, der taber sig 10-20-30-40 kg eller mere ....!

For det er svært ...lige nu vejer jeg 78 kg ??????? Det er enormt meget ..i sidste uge da jeg trænede var jeg "nede på 75 kg " ...der også er enormt meget. Nu har jeg så måtte tage en pause pga smerter i min arm (tennis albue) ...

Men helt ærligt ..jeg tager enooormt let på ? Min mave er (for) stor og det er ikke pænt. Jeg plejede at veje 72 og det var riiiiiigeligt ...og for meget og nu?

Hvorfor er det så svært at tabe sig ...man skal jo være enoooormt aktiv for ikek at tage på ? Og lige nu er jeg ledig og går hjemme ??? øv blir bare federe og federe af det her ...og det er ikke fordi jeg spiser usundt ..spiser rugbrød og fisk ...? Har en last cacaomælk som jeg burde skære ned til et glad daglig. Jeg ryger ikke ...? jo til selskab . Så har jeg astma og har hørt man godt kan blive lidt fed af det.

Er lidt ærgelig ..for har lige set et ikke så flatterende billede af mig selv..her ku jeg godt tabe mig 10-15 kg. Det blir svært . Vil heller ikke blive en lille mager en uden former .

Er der en mirakelkur?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det er der - Atkinskuren er den bedste.
    Men.
    Hvis jeg lige vil tabe mig bare lidt, så spiser jeg æg et helt døgn, og intet intet andet og drikker dertil mindst 6 glas vand.
    Næste dag er der med garanti forsvundet 1 kg.
    Det kan man gøre et par dage, det tager man ikke skade af, har gjort det så tit.
  • Indstillinger
    Du skriver, at din vægt er øget med 3 kilo på en uge. Med mindre du har kraftig forstoppelse (afføring vejer) så vil jeg anbefale dig, at du taler med din læge om det.

    Forhindrer den dårlige albue dig i at gå tur? Det gælder også som motion. Hvis du plejer at komme i fitnesscenter kunne motionscykel eller stepmaskine være en mulighed trods dårlig albue.

    Jeg vil i høj grad fraråde sultetaktikken. Især da når det drejer sig om et ønske om et egentlig (langtidsholdbart) vægttab og ikke bare om at kunne lukke knapperne i festbukserne i weekenden.
    Desuden er det at springe ud i at sulte sig virkelig farligt når man har det dårligt med sig selv, og det lyder for mig som om, at det her går dig mere på end "bare lige".
  • Indstillinger
    Nej jeg har altså ikke forstoppelse gg. Ku ikke drømme om at spise et æg om dagen og drikke vand - det er jo ikke en hovsa løsning jeg er interesseret i! Jeg må konstatere at fordi jeg har været inaktiv i en uge - uden sport og uden at cykle ...og skønt jeg da ikek synes jeg spiser specielt eller usædvanligt meget så har min vægt flyttet sig med 2 kg.

    Jeg kommer til at ...gå væk fra min last med cacaomælk og erstatte en go del af det jeg drikke ..kaffe og Ribena ??? Med vand? Er det ikke lidt for kedeligt ? Det er sgu da ærgeligt ...ØV eller også bare over på båndet.
  • Indstillinger
    Der er ingen mirakel kur. Der er kun matematik, og det siger at du bare skal have et mindre energi indtage end du forbrænder.

    Læs blandt andet dette indlæg med tips til vægttab:
    http://slankekur.biz/gode-tips-til-at-tabe-sig/

    Jeg brugte selv nogle af de tips. Selvom nogle af dem er noget så ubruglige :D

    Ellers søg på google efter "gode tips til at tabe sig"

    Håber det hjalp :) Ha en god dag:)
  • Indstillinger
    Man kunne skære nogle æbler i tern,og tage lidt frisk mynte,og sætte en kande vand med det på køl evt.natten før?

    hold kakao(øl,juice etc.)på max 2 glas..evt.som varm kakao
    du kan evt.lave noget noget te tilsat sød stevia
    drikker gerne kærnemælk under vægttab(det mætter godt)
    eller ½ ltr skummetmælk smagt til med lidt vanilje..
    frokosten kan du skifte til en blandet salat
    mellemmåltider er det mest oplagte frugt,blandet udskåret frugt med yoghurt/ nøddedrys,kanelknækbrød,figenstænger,el.riskager..
    om sommeren er jeg ret glad for honning/galiamelon..
    grønsager kan tilsættes de fleste hverdagsretter på ene,og anden vis,man skal bare være kreativ
    de grove typer er gode for fordøjelsen..

    Tror på det er sundest ikke,at blive for "overhellig"..
    skær blot ned på portionsstørrelser under kuren,og
    brug din sunde fornuft,når der handles..
    hvis du falder i undervejs,og skejer ud!
    så gå ik i selvsving over det!:-)
    motion virker!men snyder på vægten
    muskler vejer jo,dobbelt,så meget,som fedt..
    tøjstrørrelsen er lettest,at arbejde udfra..eller se dig fra siden i et spejl(som kvinde)burde ens evt.frem-tilbageskridt let kunne ses!
    bruger hvertfald den "metode"!he he;-d
Log in eller Registrér for at kommentere.