Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergisk overfor narkose?

Redigeret 1 april, 2012, 05:37 i Allergi
Var i juni 2011 i fuld narkose i forbindelse med en ambulant skulderoperation på Garantiklinikken.
2 gange tror vi allesammen, at jeg er klar og frisk, men begge gange bliver jeg dårlig og besvimer. 2. gang med meget forhøjet blodtryk, puls og ukontaktbar. Alle opfatter mig som dybt bevidstløs - men faktisk kan jeg høre og registrere, hvad der foregår omkring mig (ikke nogen rar oplevelse). Det ender med, at narkoselægen (som har været virkelig kompetent gennem hele forløbet) vælger at rekvirere en ambulancetransport til et nærliggende hospital for yderligere observation.
Her finder man ud af - ingenting...........Jeg bliver udskrevet næste dag en uhyggelig oplevelse rigere.
Nu har det så desværre vist sig, at operationen åbenbart ikke var vellykket, og det anbefales, at jeg opereres igen.
Men det tør jeg da vist ikke, så længe jeg ikke ved, hvorfor jeg blev så dårlig. Jeg er blevet undersøgt for tumor på binyrerne uden resultat, men hvad andet kan være galt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal have checket dit blod, for at undersøge om du evt. har nedsat se-kolinesterase koncentration. Jeg har tidligere prøvet det samme som dig. Det bevirkede overreaktion overfor visse typer af narkose, men det kan narkoselægen tage højde for. Jeg var overfølsum overfor suxamethonuim. Held og lykke
  • Indstillinger
    tak det vil jeg prøve at foreslå min læge at få undersøgt
Log in eller Registrér for at kommentere.