Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

erfaringer med ledbåndsskade i knæ?

Redigeret 3 april, 2012, 02:39 i Fod- og knæskader
Hej alle

Jeg er en 17-årig pige, der for 4 dage siden fik en forvridning i mit højre knæ under en håndboldkamp. Jeg havde stærke smerter lige efter, og kom hurtigt på skadestuen. De kunne ikke stille nogen diagnose, men sagde bare, som de ofte gør: hold det i ro nogen uger.
Jeg har ingen erfaringer med knæskader før, så jeg har brugt meget tid på at researche på nettet, for at finde inspiration til, hvorhenne i knæet skaden er sket. Mine symptomer som er: let hævelse og ømhed omkring knæskallen, kan ikke bøje knæet særlig meget, smerter på knæets sider og under knæet - tyder mest på en forstrækning på indvendig ledbånd. Det skal lige siges, at jeg har hypermobile led mange steder. Det har bl.a. gjort, at jeg har meget bøvl med forstrækning af ledbånd i ankler, derfor tænker jeg at det samme bare er opstået i mit knæ, da de også er hypermobile.
Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med noget lignende, da jeg virkelig ikke aner, hvordan jeg skal forholde mig til min skade, da jeg aldrig har haft noget med mine knæ før. Alle gode råd modtages gerne :-)

Med venlig hilsen Mette

ps. når hævelsen er væk, som jeg forventer om omkring en uge, så skal jeg tilses af en fysioterapeut, så jeg kan få lidt mere vished om skaden. Inden da, vil jeg bare gerne hjælpe mit knæ så godt på vej som muligt.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.