Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Væksthormon/Højde

Redigeret 18 august, 2013, 15:07 i Åben debat for kvinder
Hej allesammen :-)
Jeg er en pige på 17, 18 i sommerferien. Jeg er kun 155 cm høj, og det er jeg bestemt ikke tilfreds med! Jeg går pt. på efterskole, og jeg er den anden mindste pige på skolen. Dem på 13, er højere end mig.. Jeg kan slet ikke holde ud at være så lille mere, og jeg kan ikke holde ud at alle hele tiden skal kommentere min højde. Der er ingen der vil tro på at jeg er 17, snart 18, fordi jeg er så lille.. Kan man ikke gøre noget for at blive højere? Jeg har læst om nogle der fik nogle "voksepiller" og voksede 10 cm. Min drømmehøjde er 165-170 cm, og der er jo lang vej dertil.. Jeg håber i vil svare mig, og jeg håber inderligt at man kan gøre noget..
Tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    155 cm er ikke så slemt til en pige og du kan nå at vokse lidt. uanset hvad skal du være glad for din højde, vi har alle fejl som vi ikke er glad for men vi lærer at acceptere det for sådan er vi født.
  • Indstillinger
    Nu har jeg ikke vokset i omkring 3 år, så det er der nok ikke store chancer for.. Nogle kan acceptere det, ikke alle ;-) Jeg er en af dem der IKKE kan acceptere at være så lille, når en 4. klasse kan være højere end mig, og jeg går altså i 10. klasse? Så fedt.......
  • Indstillinger
    Jeg vil foreslå dig, at du i første omgang går til din læge - måske sammen med din mor - så der kan komme en faglig vurdering af, om der er noget at gøre.
  • Indstillinger
    Jeg går med det samme problem, er nemlig 15 og kun 152cm høj kan heller ikke klare det mere... Søger og søger på nettet, om noget der bare gør en højere, men intet. Jeg går en klasse ned altså 8 klasse, men er stadig den laveste, folk tror jeg er 12år gammel. Tror ikke der er noget at gøre.. :,( har søgt så meget.. :,,,(
  • Indstillinger
    Hejsa
    Hvor høje er jeres forældre ? Hvis de er også er små, så er det naturligt og det kan ikke behandles.
    Min søn kom sent i puberteten, hans stemme gik i overgang da han var 16 . Han blev undersøgt han fejlede intet. Hans far og jeg kom også sent i puberteten, og voksede sent. Efter i 2 år at være den mindste i klassen, er han nu 188 høj og vi er alle høje i familien.
Log in eller Registrér for at kommentere.