Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Grå stær

Redigeret 1 april, 2012, 04:28 i Åben debat om øjne
Jeg har lige fået konstateret grå stær på begge øjne.
Er der nogen her, der kan fortælle om, hvor slemt det skal være, før man kan blive opereret.
Jeg har svært ved at læse i længere tid. Jeg spiller, og har svært ved at læse noderne, ligesom tekstTV også kan være vanskeligt.
Jeg blev så overrasket over, at jeg havde grå stær, så jeg glemte at spørge øjenlægen om hvornår jeg evt. skulle komme igen, o.s.v.
Han sagde til mig, at jeg ikke skulle købe nye briller, før jeg havde været hos ham igen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde og aner heller intet. Det er mærkværdigt man ingen oplysning får. De burde da tænke på man får et chok og glemmer at spørge.
    Men sådan er det, man står altid tilbage uden nogen information. Jeg har ikke engang fået at vide, hvornår jeg skal komme igen. De kunne da i det mindste have en brochure man kunne få, når nu de svigter så forfærdeligt.
    Det giver mange bekymringer.
    Jeg ville også være glad for lidt oplysning omkring dette.
  • Indstillinger
    Måske er det sådan, at lægen ved patienten bliver lidt chokket, og derfor undlader, at komme med alt for meget information.
    Det kan så efterfølgende give lidt irritation fordi, man kan jo ikke bare ringe tilbage til lægen, tiden er ligesom forpasset.
    For mit vedkommende var det en lettelse, at det var grå stær. Jeg har en stor angst for at blive dement. Jeg var faktisk begyndt at spekulere på, om det forholdt sig sådan, fordi jeg ikke kunne se hvad det var for nogle noder. Jeg var langt væk i et forsøg på at tyde dem. Jeg har spillet i mange år, og derfor var det underligt.
    Min svigermor var dement, og det står for mig, som det allerværste man kan komme ud for.
    Så det var en lettelse, at det var grå stær. Så må jeg tage den derfra. Man kan da gøre noget ved det, det er bare et spørgsmål om hvor slemt det skal være, før man kan få det ordnet.
Log in eller Registrér for at kommentere.