Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvorfor så lang ventetid?

Redigeret 30 marts, 2012, 02:38 i Åben debat om smerter
hejsa. vil lige starte med at forklare situationen. jeg ringede i forrige uge ind for at få en tid ved lægen grundet infektioner og angstanfald. det skal siges jeg kun er 17. sekretæren sagde de først havde en tid 11. april så jeg måtte ringe igen dagen efter. her fik jeg så en tid i mandags.
da jeg så kom ind, havde hun ikke tid til at snakke om det vigtige - angsten. så hun sagde at jeg måtte lave en ny tid, trods at jeg har utroligt mange gener (anstrengt vejrtrækning periodisk, brystsmerter, smerter i flere dele af maven, øjne der løber i vand og nældefeber). trods alt dette, ville hun have jeg fik en dobbelttid. hvilket jeg gjorde. d. 25 april.. skal jeg virkelig vente så længe eller er der overhovedet noget for mig at gøre? jeg er nødt til at bruge af min mors smertestillende for at holde 4 timers arbejde ud! er det ok med så længe ventetider?

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 30 marts, 2012, 02:39
    Hejsa
    Nej, det er ikke OK, men desværre er det sådan.
    Jeg ved flere unge mennesker bliver lettere chokeret, når de opdager hvordan det hele fungerer. Vi andre er klar over det.
    Hvis den enkelte læge gjorde noget effektivt første gang, så var man fri for at rende der en halv snes gange før man fik hjælp. På den måde kunne der spares tid.
    Men der skal sikkert et oprør til før noget ændres.

    Sekretæren burde give en bedre information, når man betiller tid. Man skal gætte sig til for meget.
  • Indstillinger
    ja tydeligvis. jeg er bare bange for, at grundet manglende hjælp at det så udvikler sig til stress, hvis det ikke allerede er det, også en depression evt.
Log in eller Registrér for at kommentere.