Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre..

Redigeret 5 april, 2012, 20:44 i Studerende og unge
Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg går med ondt i maven og vertrækningsproblemer og jeg er ret sikker på, at det er psykisk. Jeg kan ikke overskue noget og jeg har en del fravær fra praktikken jeg er i, via kontanthjælp. Og jo mere fravær jeg har, fordi jeg har det dårligt og så skal finde på andre undskyldninger, fordi jeg ikke tør sige det rigtige, jo mere holder jeg mig væk, for jeg får det dårligt, med at dukke op. For hvad hvis de tror jeg bare pjækker, med alt det fravær?

Jeg bor stadig hjemme - hos min mor - og hende må jeg også lyve overfor og sige, at der bare ikke er noget de dage og at jeg derfor har fået fri. Jeg er sikker på, at hun ikke ville tro på mig..
Da jeg var 15 brød jeg sammen overfor hende, der var det rigtig slemt i en periode. Men efterfølgende har jeg ikke sagt det til nogen, når jeg har haft det, for jeg er bange for, at de bare tænker, at jeg bare burde tage mig sammen.. Og ja, måske burde jeg bare det, det overvejer jeg selv. Men jeg kan ikke..

Jeg bliver bange når jeg tænker på fremtiden, for hvis jeg ikke kan klare praktikken som jeg ellers er glad for, hvordan kan jeg så klare arbejde? Eller skole, hvis jeg bliver smidt ud i det..?

Jeg er fuldstændig lost og er bange for, at sidde her om 10 år og stadig intet vide om migselv!

-Michelle, 18 år.

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære ven --sådan som du har det ---forsvinder det ikke af sig selv ----du kommer bare længere -længere ud ---og så er det svært at få fodfæste igen ---

    tal med din læge om det ---og se hvad han har af bud ----du har brug for at komme i samle gruppe

    men du må tage dig sammen ---selv om det er svært ---du må tale med din læge hurtigst muligt ---

    der er mange unge som har problemer --men det hjælper ikke dig ---så her må du stå dig selv nærmest

    skriv igen hvis du har behov
  • Indstillinger
    Tack for dit svar! Men jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal indlede en samtale hos sekretæren.. Hvad skal jeg sige? Og hvad skal man dog snakke med lægen om? Han kan vel ikke gøre noget?...
  • Indstillinger
    du siger rent ud til sekretæren --du vil have en tid hos lægen ---fordi--du har det meget dårligt med dig selv ..--du skal ikke være tilbage holdende --det er jo det vi har vores læge til ---

    til lægen siger du lige ud ---du ved ikke hvad du skal gøre ---fordi du er træt --ked af det ---har ikke lyst til noget ---og det er ikke så godt for din skole ---pratikplads
    du er gået i stå ---

    skriv noget ned til lægen --hvis det er svært at komme i gang med at tale med lægen

    lad mig høre mere fra dig ----jeg lytter gerne til dig
  • Indstillinger
    Tack for dit svar, jeg vil se om jeg kan tage mig sammen til, at ringe til lægen imorgen :o)
  • Indstillinger
    har du kontaktet din læge
  • Indstillinger
    Tack fordi du viser interesse :o)

    Nej, det har jeg ikke. Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle sige.
    Jeg snakkede lidt med min praktiklærer om det og hun sagde også,
    at jeg skulle ringe til lægen. Men nu må jeg vente til efter ferien..
    Og der har jeg det sikkert fint, så kan jeg slet ikke ringe, for så er
    det jo svært, at forklare i telefonen :/
  • Indstillinger
    hej med dig

    det lyder som det er noget psykisk jeg lider selv af depression
Log in eller Registrér for at kommentere.