Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Herpes og kløe ? :)

Hej!

Jeg er for nyligt blevet smittet med Herpes virus af min kæreste. Jeg er igang med det første udbrud. I starten var det smertefuldt ved vandladning, et par dage senere, begyndte blænerne at komme, disse var også smertefulde.
Dog var det hele til at overleve og jeg har derfor ikke været til lægen endnu og føler ikke rigtigt jeg har et behov for at få stillet en diagnose jeg allerede er klar over og få tabletter/piller mod det, da det som sagt er til at leve med.

Nu er blænerne efter at have været sår, nu næsten væk, og jeg kan begynde at se en ende på det. Dog er det nu begyndt at klø helt abnormt meget.

Det er en stikkende/brændende/kløende fornemmelse, og rigtig ubehagelig, så ubehagelig at jeg har svært ved at sove. I nat tog jeg et langt bad, hvilket jeg ofte gør, hvis jeg er dårlig eller har ondt, da det på en eller anden måde dulmer smerten.

Jeg faldt også i søvn kort efter badet. Jeg har været inde og læse omkring kløe og herpes og tilsyneladende er det ret normalt. Jeg læste også at man kan købe diverse midler mod dette, heriblandt noget kaldet Xylocain 5% som er en lokalbedøvende creme.

Det jeg er interesseret i at vide er, kan denne creme, bruges på kønsorganerne, uden problemer ? Eller skal man undgå brugen af cremen på kønsdele ? Og så vidt jeg kan se, fås det også i håndkøb.

På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har en veninde som har herpes ---og da hun er ret så fortvivlet snakker vi meget om det ---hun bruger det salve du taler om ----hun tager en gummi handske på ---og smører så salven dirikte på såret ---hendes kommer mest på skamlæberne ---men det kommer ikke det samme hver gang ---

    hun fortæller at hun nogle gange har smurgt brintover ilte på ----og efter det er det længe siden hun har haft udbrud ---måske det er noget du vil prøve --det var måske godt mod kløe ---men husk altid at have handsker på ---så du ikke smitter dig selv
  • Indstillinger
    du spørger om det må komme på kønsdelene ---det er jo der herpes kommer ---så det skulle være i orden med salve n --

    men lad sos se om der kommer andre foreslag
  • Indstillinger
    Lige til indlægget ovenfor.. Tjo, men man kan også få herpes ved munden..

    Brintoverilte? Hmm.. Kunne være man skulle prøve det, men ved ikke hvor meget det vil hjælpe, da jeg stort set ikke har flere sår. Men det er helt sikkert lagt i baghovedet til næste gang.. Svier det dog ikke en del når det kommer på såret? Har prøvet det andre steder på kroppen, men tænker bare, dernede er huden jo lidt mere sensitiv?

    Takker for inputtet :-)

    Jeg er faktisk ikke så ked af det.. Selvfølgelig er det da træls og sådan, men det er heldigvis ikke verdens undergang, sket er sket og så må man jo bare leve efter vilkårene så godt man nu kan komme til det :)
  • Indstillinger
    ja det er rigtig det kan også komme ved munden ---men det har min veninde ikke ---
    jeg ved ikke om det svier med brintoverilte ---men det er jo et kort øjeblik ---og hvis det hjælper --er det værdt at tage med
Log in eller Registrér for at kommentere.