Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kræft i hals (hjælp til diagnose/beroligelse)

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre og størst af alt måske knuse min frygt for kræft.

Jeg har igennem det seneste år haft følelsen af at jeg har en klump i halsen(føles som noget mad der sidder fast), men dette skulle jo gerne forsvinde/falde ned af sig selv med tiden.

Området i halsen det drejer sig om er for mig 10-15 cm. under strupehovedet.

Det gør dog hverken ondt eller lign. men det er en træls følelse som ikke forsvinder.

Har ikke problemer med vejrtrækningen dog.

Har også kontaktet min læge, der kiggede lidt efter min opfattelse overfladisk på halsen og sagde der ikke var noget galt.

Er dog også træt hver dag, selvom jeg på nuværende tidspunkt ikke har noget særligt fysisks arbejde.

Håber nogen kan give mig lidt respons til hvad jeg skal gøre.

Hilsen
Thomas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal ikke være nervøs, vi er mange der har prøvet den berømte klump i halsen. Det kan være stress eller infiltrationer. Det er højst sandsynligt stress.

    Det er frygtelig ubehageligt. Men det går væk igen på et tidspunkt.
    Sov du blot ganske roligt. Er du stadig urolig skulle du opsøge en halslæge. Du skal ikke have henvisning fra lægen.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg tror heller ikke du skal være nervøs, det lyder lidt som om, du tænker for meget, lidt stress måske?. Når jeg har det sådan giver jeg mig selv behandling med body laser system, det virkede for mig. Man kan lære det gratis via en app på nettet.

    Held og lykke og nyd det gode vejr.

    NB. Husk du skal ikke tænke så meget.
  • Indstillinger
    Jeg er yderst taknemmelig for jeres svar på mit spørgsmål og ja jeg gennemgår en stressende periode af mit liv(har varet over et år) har dog ikke lyst til at komme ind på det her(i det åbne), hvad årsagen er.

    Kærlig hilsen
    Thomas
  • Indstillinger
    Hej klump i halsen :).

    Det har jeg også prøvet flere gange, ofte tænker jeg det er kræft, da man hele tiden høre om det, i familien på forsiden af avisen osv. Men jeg prøvede at læse en bog som beroligede mig "kræft er ikke nogen sygdom". Man kan altid læse den også kan man bruge det man kan og smide resten væk hvis du forstår hvad jeg mener :). Med hensyn til et tidligere svar du har fået om body laser system, så tror jeg måske ikke at det vil hjælpe dig, medmindre det er stress?. Jeg har selv givet mig selv behandling flere gange og det virker på mig. Men måske er det en god ide at du taler med en psykolog? eller bare en god ven.
Log in eller Registrér for at kommentere.