Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ukendt infektion

Kære alle,
jeg har et stort problem.
Jeg er på en længere rundrejse i SØ asien, og for en måned siden modtog jeg oralsex uden kondom fra en pige.
De næste par dage kunne jeg mærke noget ubehag/irriteret hud omkring urinrørsåbningen, så jeg tog til lægen på Phuket.
hun foretog en podning, og konstaterede at det ikke var gonore eller klamydia, men at det var en ukendt infektion/baktiere der generede. Hun gav mig en engangs dosis af azitromycin (som man normalt behandler klamydia med), det hjalp desværre ikke - og ubehaget udviklede sig et en let kløe samt små røde knopper omkring urinrørsåbningen samt dage med feber og generel træthed i kroppen.
Så jeg gik tilbage til lægen og samme svar, denne gang fik jeg azitromycin samt en uge med metronidazole.
Det hjalp på kløen, men der er stadigvæk små røde knopper/irriteret hud omkring urinrørsåbningen.

Nogen som har oplevet noget ligende? jeg har stadigvæk 1½ mdr. tilbage i sø. asien men overvejer lidt om jeg skulle
tage hjem til danmark og blive undersøgt ordenligt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der har været en del som har læst dit indlæg men ingen svar, tror ikke nogen her inde kan give dig et svar. Jeg forstår stadig ikke hvorfor man vælger at dyrke sex eller få oralsex i udlandet når man får at vide at der findes så mange med kønssygdomme i asien og alligevel tager man den risiko ved ikke at bruge beskyttelse. Du er blevet smittet med et eller andet kønssygdom. Er du blevet tjekket for andre kønssygdomme der findes mere end gonoré og Klamydia. Ja det bedste er at rejse tilbage til dk og blive undersøgt.
  • Indstillinger
    Hej Nada28,
    tak for dit svar, nu skulle tråden ikke handle om hvorvidt det er dumt at have ubeskyttet sex eller ej. Men du har selvfølgelig ret i, at det er dumt at have ubeskyttet sex ligemeget om det er i danmark eller i andre lande - nu var pigen godt nok fra Sverige - men det ændrer jo ikke rigtigt på situationen.

    Du har selvfølgelig ret i, at der er mange flere kønssygdomme, problemet hernede er sprogbarrieren - grunden til at jeg kun nævnte gonore og klamydia er fordi læge specifikt nævnte dem, da hun sagde at jeg ikke havde nogen kønssygdom (jeg kan desværre ikke præcis vide hvad de ellers har testet for, så jeg antager at det kun er de to - selvom de netop her burde være eksperter på området) - derudover har jeg også fået en blodprøve for syfilis og HIV.

    Så givet at deres tests virker - kan jeg udelukke, gonore, klamydia, syfilis og HIV. Mit problem er at jeg synes at symptomerne kan passe på både svamp, mycoplasma genitalium og herpes. Hvoraf især mycoplasma genitalium er noget værre noget, da den kan være svær at behandle senere når man allerede har prøvet behandlingen for klamydia.
Log in eller Registrér for at kommentere.