Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mig lige drenge...

Redigeret 23 marts, 2012, 16:44 i Åben debat for mænd
Hej drenge..
Jeg (er en pige) der kommer sammen med verdens dejligste mand.. Vi har pt droppet p-pillerne og anden prævention, men arbejder egentlig ikke på familieforøgelse pga en masse ting (som vi ikke skal ind i her)
Mit spørgsmål er lidt mere teknisk og ikke følelses....

Når en mand har sex.... Kommer der så "noget" ud inden han egentlig kommer i samlejet?
Jeg mener... Hvis man skal blive gravid kræver det jo at han kommer i hende, men hvis han hopper ud lige inden han sprøjter, kan der så godt være kommet noget ud inden, så man kan blive gravid?

Ok, jeg ved det lyder kringlet og lidt dumt/uvidende, men jeg håber i forstår det alligevel...

Nogen der kan hjælpe mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mette.
    Jeg er kvinde, men kan sagtens besvare dit spørgsmål: Ja, der kommer noget ud før manden får egentlig udløsning. Det hedder præ-sperm og fungerer som smørelse. I dette kan der være sædceller, så afbrudt samleje (som det hedder når man boller og han trækker sig ud før han får udløsning) er IKKE en sikker præventionsform - men risikoen for graviditet ved afbrudt samleje er nu en gang langt mindre end hvis han får udløsning i dig.
    Hvis du vil være sikker på ikke at blive gravid, så bliver I simpelthen nødt til at bruge noget prævention.
  • Indstillinger
    Tusind tak.. det var lige det jeg ville vide.. Det er nu ikke fordi vi ikke vil have børn, for så havde vi selvfølgelig gjort mere for at beskytte os. Der er blot nogle private ting der gør at vi ikke kæmper mere for det end vi gør. Men kommer der en lille en skal den være hjertelig velkommen hos os begge...
    Tak
  • Indstillinger
    Det er ikke alle mænd der får det præ-sperm som kommer af lyst. Min mand får det ikke, har tjekket det for vi bruger også metoden træk ud før udløsning, for jeg ikke vil tage p-piller. Vi har gjort det i flere år og det virker fint er aldrig blevet gravid af det, det er en god løsning hvis man ikke vil fylde sig med hormoner.
Log in eller Registrér for at kommentere.