Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal reglerne laves om ???(Abort)

Redigeret 20 juni, 2014, 02:08 i Åben debat om abort
- Bør nogle af reglerne på området ændres, hvis barnet f.eks. har en lidelse?

Der er rigtig mange der vælger at få en abort hvis de er blevet gravide med et handicappet barn. Men er det okay?
Er det fair hvis man er under 18 og bliver gravid også vil have en abort og at forældrene skal give en underskrift. Hvad nu hvis hun er i en meget troende familie og de ikke giver hende lov til at få en abort og skal leve med et barn resten af hendes liv og evt. ødelægge hendes uddannelse/fremtid?

Hvis verden skal bestå af perfekte mennesker bør vi så ikke sætte den frie abort op så det ikke er 12 uge mere, men måske at det bliver lavet om til 24 uge?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes loven er god nok, som den er.
    Jeg ville nødig skulle være den der afbrød en graviditet i 24. uge, ligesom jeg heller ikke synes om at være den der lagde krop til.
  • Indstillinger
    Okay, tak for svarene :-)
    - Kunne godt bruge nogle flere folks meninger :-)
  • Indstillinger
    Hvis abort reglerne skulle laves om så skulle det ikke være så nemt at få en abort. Jeg er egentlig dybt imod abort , men må indse at den frie abort sikkert aldrig bliver afskaffet. Men jeg synes at der skal være en meget gyldig grund for en abort. Så jeg synes ikke at man skulle få abort hvis man ikke har brugt prævention, så ligger man som man har redt. Så skulle man have tænkt sig om.
    Eller hvis man står og mangler et børneværelse, eller hvis ikke det lige passer nu. Eller nogle som forsøger at blive gravide og når de så er blevet gravide fortryder de.
    Det er mere problematisk med dem hvis præventionen svigter, men jeg vil påstå at man bliver nødt til at beskytte sig ekstra godt hvis man ikke vil have et barn. Både kondom og p piller .
    Men det bedste ville være hvis folk de ikke dyrkede sex i flæng. Hvis de tænkte sig om og ikke valgte at gå i seng med nogle de sådan set ikke kunne se en fremtid sammen med. Forstår det virkelig ikke.

    For det er bare så forfærdeligt at stå i den situation og være blevet uønsket gravid. og hvis de så bagefter skal have abort. Det er jo noget de vil tænke på resten af deres liv. Tænke på det barn de slog ihjel.

    Hvor er der mange kvinder der fortryder. Fordi de ikke lyttede til deres indre stemme. Og måske deres omgangs kreds overtalte dem til abort. Hvor er det synd.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Dejlig debatoplæg, trådstarter!
    Jeg er selv meget kritisk overfor hvordan den frie abort rykker ved vores etiske grænser, men ønsker ikke at bortskaffe loven, da det vil sætte en del kvinder i fuldstændig uoverskuelige situationer.

    Lisbeth skriver at hun gerne vil have ændret reglerne for den fri abort, men lister derefter en hel masse op, som umuliggør FRI abort, som et ubetinget frit valg uden begrundelser. Det giver ikke mening, Lisbeth.

    Jeg ønsker derimod at ændre reglerne for dispensation til abort efter 12. uge, hvor jeg synes der bliver givet tilladelse til alt for mange aborter. Jeg kan ikke huske tallet, men det er ret højt - og det er ikke kun meget vanskabte børn der aborteres, men også raske børn af kvinder der ikke kan overskue det. Det er i de her sene aborter at man afliver barnet i livmoderen med en kaliumsprøjte i hjertet, hvilket ellers kun er en teknik man bruger til at aflive dyr.

    Derudover syntes jeg det vil være fint at sætte abortgrænsen lidt ned (8-10. uge) for at dæmme op for at bestemmelse af kønnet er en abortgrund
Log in eller Registrér for at kommentere.