Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp! Skinnebensbetændelse!

Redigeret 24 januar, 2013, 06:39 i Sportsskader
Hej læsere

Jeg er en dreng på 15 år der desværre har fået en slem omgang skinnebensbetændelse(har faktisk haft det i et og et halvt år nu).
Har været inde på Bispebjerg Hospital. Lægens råd var brugbare, men har simpelthen ikke tid til at starte programmet han har givet mig, og derfor ved jeg ikke hvad jeg skal gøre...

Nogen der har gode ideer til mig?

Suspekt15

ps. Min veninde siger det hjælper at smørrer tigerbalsam på benene og så gå med ''høje'' sokker. Nogen der ved om der er hold i historien?

Kommentarer

  • Da jeg for alvor startede med at spille fodbold som ca. 16 årig, led jeg meget af det.
    For at afhjælpe det skal man forstå hvad det er. så vidt jeg ved er det små "bobler" af betændelse inde omkring din sene.
    Derfor kan man ved at massere det hårdt "springe" nogle af disse bobler. Det hjalp mig meget.
    Jeg varmede set også meget op, som du skriver med kamfer og/ eller varmepude ol.
    Mit gik i sig selv efter godt og vel 1,5 år og har ikke lidt af det siden, men det er klart at det kommer pga overbelastning så en lille pause i ny og næ ville ikke skade ;,D held og lykke med det mega trælse problem.
  • Jeg har døjet med det af flere omgange, jeg træner/spiller kamp 5 gange om ugen, og det der seriøst hjalp mig meget var at skifte til nogle sko der havde bedre absorbering.

    Desuden laver jeg som en del af min opvarmning en øvelse som har hjulpet mig til at forebygge det.

    - Sidder ned på numsen
    - Løfter det ene ben og holder det under hasen med hænderne
    - Roterer anklen fra den ene side til den anden skiftevis indtil jeg kan mærke
    forsiden af legmusklen bliver øm.

    Faktisk vil jeg tro at alle øvelser der er målrettet mod forsiden af leggen vil være gavnligt.

    Held og lykke med det.
  • du har fået godt råd på Bispebjerg----men har ikke tid til at bruge det ----

    men det skal du give dig tid til ---ellers kan du risikere at du er plaget af det hele dit liv ---

    og en dag hvis du slår huld på benet --får skinnebens sår --som er svær at behandle---
Log in eller Registrér for at kommentere.