Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"stofskifte øjne" - briller.

Redigeret 14 april, 2012, 05:12 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Jeg har i mange år haft problemer med venstre øje efter mit stofskifte var forhøjet. Øjet er lidt forstørret - kommer jeg desværre nok aldrig af med. :o(

Så er mit spørgsmål til andre der har problemer med øjene. Hvordan reagerer jeres øjne på nye briller - altså med mere styrke. Mit "syge" øje driller forfærdelig - som om det ikke kan indstille sig. Det giver smerter som breder sig i løbet af dagen til nakke og skuldre. Ret fortvivlende når jeg nu har brug for brillerne.
Kh LH

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mine øjne hviler fint, når glassene skiftes, hvis styrken vel at mærke er korrekt. Ellers bliver jeg "kugleskør" i hovedet. Du bør være sikker på styrken er rigtig.

    Jeg kan mærke den mindste smule "forkert".
  • Indstillinger
    mine øjne løber hele tiden i vand når jeg er udedørs og det føles som om jeg vat under øjenlågene
  • Indstillinger
    Hej

    Er det basedows Eller graves syndrom din stofskiftesygedom er ?

    Jeg havde basedows i 6 år, og er du endelig medicinfri. Mit venstre øje voksede også ( det kunne næste ikke lukke) og jeg havde læsebriller i den tid . Og har fået synstest flere gange, hvor det blev vurderet jeg var nærsynet, men ved du hvad mit øje har den dag i dag normal størrelse og har hverken brug for læsebriller eller briller. Jeg ved selvfølgelig ikke om du brugte briller før, din stofskiftelidelse ?

    Mine øjne var også meget sarte, løb i vand og havde svært ved for meget sol lys. Sådan er det så heldigvis ikke længere.

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.