"stofskifte øjne" - briller.
Hej
Jeg har i mange år haft problemer med venstre øje efter mit stofskifte var forhøjet. Øjet er lidt forstørret - kommer jeg desværre nok aldrig af med. (
Så er mit spørgsmål til andre der har problemer med øjene. Hvordan reagerer jeres øjne på nye briller - altså med mere styrke. Mit "syge" øje driller forfærdelig - som om det ikke kan indstille sig. Det giver smerter som breder sig i løbet af dagen til nakke og skuldre. Ret fortvivlende når jeg nu har brug for brillerne.
Kh LH
Jeg har i mange år haft problemer med venstre øje efter mit stofskifte var forhøjet. Øjet er lidt forstørret - kommer jeg desværre nok aldrig af med. (
Så er mit spørgsmål til andre der har problemer med øjene. Hvordan reagerer jeres øjne på nye briller - altså med mere styrke. Mit "syge" øje driller forfærdelig - som om det ikke kan indstille sig. Det giver smerter som breder sig i løbet af dagen til nakke og skuldre. Ret fortvivlende når jeg nu har brug for brillerne.
Kh LH
Kommentarer
Jeg kan mærke den mindste smule "forkert".
Er det basedows Eller graves syndrom din stofskiftesygedom er ?
Jeg havde basedows i 6 år, og er du endelig medicinfri. Mit venstre øje voksede også ( det kunne næste ikke lukke) og jeg havde læsebriller i den tid . Og har fået synstest flere gange, hvor det blev vurderet jeg var nærsynet, men ved du hvad mit øje har den dag i dag normal størrelse og har hverken brug for læsebriller eller briller. Jeg ved selvfølgelig ikke om du brugte briller før, din stofskiftelidelse ?
Mine øjne var også meget sarte, løb i vand og havde svært ved for meget sol lys. Sådan er det så heldigvis ikke længere.
Mvh