Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller og pause

Redigeret 19 marts, 2012, 13:31 i Prævention
Jeg er lige begyndt på p-piller og skal snart til at ha men første pause hvor jeg skulle få min menstruation, kan jeg godt blive gravid i den pause?
- håber i kan hjælpe, Tak på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ved al medicin ligger der et stykke papir - en indlægsseddel, og den første sætning på den er: Læs denne indlægsseddel grundigt, og det bør du gøre.

    Der mange informationer, man bør sætte sig ind i - især når man vælger p-piller som sin prævention.

    Når man tager p-piller er hele ideen, at de forhindrer ægløsning, hvorfor du heller ikke får menstruation, men der i mod i kunstigt fremkaldt blødning, du kan derfor heller ikke blive gravid i 7-dages pausen, MEN det er vigtigt at tage pillerne korrekt - gør du ikke det, så er det en meget dårlig og usikker prævention.

    Der er også rigtigt mange bivirkninger ved p-piller man bør være opmærksom på, og man bør også vide, at de IKKE beskytter mod kønssygdomme.
  • Indstillinger
    Mange tak, og tror mig jeg har læst indlægsseddelen 100 gange. men den kunne ikke fortælle mig noget om hvad der sker når jeg har ''pause'' Men endnu engang tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.