Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nem ældremad.

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg kender meget til den fornemmelse du har ---men jeg er også små deprimeret meget af tiden ---
    så jeg må altid tage fat i mig selv for at komme i gang ----det er som om jeg keder mig ----og jeg hader det --for jeg har altid været meget aktiv med alt muligt hele livet ----
    men jeg kan blive optaget af film ---musik maleri ---så jeg glemmer at kede mig --eller være depri ----
    men samtidig er jeg blevet meget ældre og orker ikke alle de ting som da jeg var yngre ---

    jeg hader faktisk at være pensionist ---og har altid gjordt ---jeg har svært ved at akceptere --at det liv jeg havde er forbi ---og kommer ikke tilbage ---

    dumt-dumt -for jeg har stadig mange ideer i mit hoved --
  • Indstillinger
    men et andet stort problem er ----alle vores venner er borte ---altså døde ---
    og vi har haft flere venne par vi har kommet sammen med i mange år ---de er der ikke mere --jeg savner dem meget ---det er en mærkelig fornemmelse at vi ---min mand og jeg er alene tilbage ---vi har altid været i omgang med mange mennesker ---vi har begge 2 siddet i flere bestyrelser ---

    med en masse aktiviteter ----og det er der heller ikke mere ---fordi den tid er forbi med at deltage i bestyrelser ----
    så jeg må sige at livet har ændret sig en del ---som jeg da aldrig har tænkt på ---før vi sidder i det
    og det er ikke sådan lige at få nye venner når man er langt oppe i årene --

    vi har børn og børnebørn ---men de har deres liv --og det skal de have ---
    og de har jo altid set at farfar og farmor ---har levet et aktivt liv ---

    så de kan ikke sætte sig ind i at farmor føler sig lidt ensom ---for det er mest mig der har det sådan ---min mand tager det mere afslappet ---han har fået flere nye interesser ----især er han blevet en computer nørt ---på sine gamle dage
  • Indstillinger
    Jeg har hørt det mange gange, det der med, at vennerne falder fra.
    Endnu har jeg en stor bekendtskabskreds, selvom min mand døde. Jeg er stadigvæk aktiv i to orkestre, og vi skal på musikweekend her i weekenden. Vi skal overnatte, og udover musikken der skal øves, har vi socialt samvær om aftenen. Der er flere ældre i orkestrene, ja den ældste er 87, fantastisk ikke?
    Jeg har dog ikke mange der kommer i mit hjem. Har et par enlige veninder, som jeg af og til spiser sammen med o.s.v. Vores mænd er døde. Vores mænd var også venner da de levede. Vi har været på mange ferier sammen, haft hyggelige sammenkomster o.s.v.
    Så på en måde har jeg for mange aktiviteter, jeg kan jo godt mærke, at alderen er ved at indhente mig.
    Men indtil videre tror jeg det godt at holde fast i musikken. Den i sig selv skaber glæde og mange dejlige timer går med, at spille musik.
  • Indstillinger
    Det der med at være aktiv er slut, dog er det lidt aktivt at skrive her. Ingen har været mere aktiv end mig, tror jeg. Måske nogen af jer kan huske mig, jeg var en del i TV i 90-erne. Vi var en gruppe kvinder som lavede en kampagne om "overflødig emballage", jeg var formand. Jeg har været i Byråd, bestyrelser og hvad ved jeg. Men jeg er jo flyttet til en anden by.
    Jeg har prøvet at gå til Ældresagens arrangementer, men ja - jeg kedede mig.
    Det er klart, at jeg skal finde på noget, men gider ikke. Lidt deprimerende.
    Så jeg er bare Computer-nørd.
Log in eller Registrér for at kommentere.