Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad fejler jeg..?

Redigeret 18 marts, 2012, 08:56 i Teenagere
Hej alle.
Jeg har siden lidt før jul gået rundt og følt mig "syg", men det er blevet slemmere på det sidste. Det skal lige siges at jeg er 15 år, og går i 9 Klasse. Jeg plejer stort set aldrig at være syg, men nu har jeg altså fået en række symptomer, som jeg vil liste for jer:
- Hovedpine (hver dag, som kommer og går. Det er ikke det samme sted jeg har hovedpine, det skifter hele tiden fra bagsiden til forsiden til siden og toppen af hovedet.)
- Ekstrem træthed (Jeg sover ca. 8 timer hver nat i hverdage, og ca. 2 timer når jeg kommer hjem fra skole. I weekenden sover jeg langt mere.)
- Blodnæse (For lidt over en måned siden havde jeg en periode hvor jeg fik blodnæse ca. 3 gange af sig selv, men det kommer ikke mere.)
- Drænet for energi (Jeg magter ikke noget og er hele tiden drænet for energi og føler mig sløv og magtesløs.)
- Rastløshed (Af og til føler jeg mig meget rastløs, det kan være helt ubehageligt)
- Kvalme af alkohol (Bare jeg får en tår af noget alkohol får jeg kvalme, har haft det sådan siden en fest for ca. 2 måneder siden, hvor jeg fik lidt for meget. Har ikke drukket siden.)
Jeg var til lægen for ca. 2 uger siden for at blive undersøgt, og jeg fik målt min blodprocent og blodtryk ved et stik i fingeren og fik af vide at alt var normalt. Jeg fik så af vide at jeg skulle prøve at dyrke mere motion og spise sundere. Men det gør jeg, og det virker ikke, så jeg tror det er noget andet der er galt. Jeg har en stærk fobi for nåle og ville være rædselsslagen hvis jeg skulle have taget blodprøve, men måske bliver jeg nødt til det? - Er der nogen som ved, om det kan være fordi jeg fejler noget, og hvad jeg fejler, eller om det bare er en del af at være teenager? :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg tænkte også først på din plodprocent. Men det siger din læge at det ikke er...vær opmærksom på den helst skal ligge over 8 og at priktest aldrig er helt præcise.

    Jeg tænker også på om det kan være dine hormoner. Du er jo i gang med at udvikle dig og hormonerne kan sagtens skabe ravage, som bl.a. stor træthed. Næseblod kan være et udtryk for en ubalance i kroppens hormonsystem. Jeg lider selv af lavt stofskifte, som er en hormonel sygdom, og når det ikke er velreguleret med medicin kan jeg få næseblod. Så det er godt at registrere symptomer, men på den anden side behøver det ikke betyde noget. Alle kan jo få næseblod i ny og næ. Men det skal helst ikke fortsætte.
    Hvis symptomerne fortsætter må du til lægen igen. Det kan være så mange ting, men symptomerne du beskriver ligner symptomer på lavt stofskifte. Det kan du få målt. Men det kræver et lille stik...

    Kh.
Log in eller Registrér for at kommentere.