Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilbagevende betændelse i øret.

Hej,
Jeg er en pige på 17, som siden oktober måned har fået mellemøre - og øregangsbetændelse i det samme øre omkring tre gange; derudover har jeg fået væskesamlinger i øret omkring to gange, som også var smertefuldt. Denne gang har jeg dog fået øregangsbetændelse i begge øre; hvilket er utrolig frustrerende, da jeg hver gang har nedsat hørelse og summen i øret i mindst et par uger.
Da jeg var barn fik jeg også ofte mellemøresbetændelse, men det er så desværre vendt tilbage.
Jeg klæder mig anstændigt; har aldrig bar hud, medmindre det er sommer, går ALTID med hat udenfor, svømmer ikke, renser ikke mine øre med vatpinde og gør generelt ikke noget for at få betændelse i øret, men alligevel sker det hele tiden! Min læge har ikke givet mig noget konkret svar på problemet, så jeg vil høre om nogle af jer oplever det samme - eller har gode råd til forebyggelse af mellemørebetændelse?

- August.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan være det hjælper hvis du undgå at få vand i øret når du går i bad, når du har haft gentagen mellemørebetændelse lige efter hinanden er det bedst du undgå ikke at få vand i øret for ikke at få yderligere infektion. Der findes nogle vandtæt ørepropper som du kan bruge når du tager bad for shampoo kan også komme ind i øret. Du kan prøve det og se om det hjælper.
Log in eller Registrér for at kommentere.