Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Nedtrapning af medicin

Redigeret 22 marts, 2012, 16:03 i Åben debat om depression
Idag er det lige præcis 1 måned siden, at jeg gik fra 30 mg anti medicin til 15 mg, min læge sagde til mig at jeg skulle prøve det i en måned. Men hun sagde også at jeg skulle ringe derop og fortælle, hvordan det gik og så kunne jeg så høre om jeg kunne stop helt med medicinen. Men altså, det er gået rigtigt, kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft det så godt. Så tror i ikke bare at jeg kan stoppe helt nu? Kan jo ikke ringe til lægen en lørdag og spørge. (:

Kommentarer

• hvad er det for medicin du er trappet ud af ---
  • grundet til jeg spørger er ---jeg vil gerne prøve at blive trappet ud af ----citalopram---
  • Det vil jeg også gerne (af citalopram). Vil gerne høre folks erfarringer....
  • jeg havde ikke fået hentet min citralopram på apoteket ---så i 2 dage havde jeg ikke fået min medicin ---men jeg tænkte at jeg havde jo et lager i kroppen ---men den 2 nat vågnede jeg ved at jeg var hundesyg ----kramper i arme og ryg muskler ---og mit hjerte hamrede der ud af ---så jej blev helt forskrækket ----og jeg prøvede med krampe piller kinin --og panodil -og sad oppe og sov resten af natten ----og næste dag troede jeg at jeg var ved at få influensa ---
    min mand gik på apoteket næste dag ---og ved den første pille jeg tog af citralapram begyndte det at virke på min krop ----og mine kramper forsvandt ---
    med det vil jeg fortælle at det er noget forbandet stof at putte i sin krop ---
    og derfor vil jeg gerne ud af det ----
    jeg har fået dem i mange år ---og jeg er lidt i tvivl om de virker på mig ---
    for jeg er da altid små deprimeret alligevel ---

men jeg prøver nu at gå ned på halv dosis --for jeg får 40mg --
    men jeg vil ikke dræne min krop helt
  • Puha. det lyder virkelig ikke rart. Men mon ikke at du fik det så skidt, pga det bratte stop????
    Jeg får 30 mg og har kun fået det godt en måned. Min læge mener jeg skal have det et årstid, men er virkelig nervøs for, hvordan det bliver, når jeg skal trappe ud af det....
    Men jeg vil ikke leve på det medicin resten af mit liv. Er godt klar over det er en slags "gift"

Håber det går bedre med dig, når du trapper lige så stille ned.
    Held og lykke...
  • jo det var alt for brat jeg stoppede ---men de symptomer jeg fik --svarer til beskrivelse ---som jeg læste her på netdoktoren--

jeg er som sagt på halv dosis ----og har været det nogle dage --jeg har en meget lille tendens
    til kramper --og lidt hjertebanken ---
    men nu holder jeg ud og måske bliver stående der ---men lad os se hvordan der udarter sig
  • Hej solo313

Jeg håber du vil give lyd fra dig igen, når der er gået noget tid. Vil så gerne af med mit medicin inden for et halv års tid, men er bekymret for, hvordan det bliver, når jeg trapper ud af det, og hvordan jeg har det, når jeg er helt stoppet!!!!!
    Troede egentlig ikke at citalopram var en så stærk medicin i forhold til meget af det andet der er på markedet. Men det lyder på dig som om, at det virkelig er noget gift.
    God bedring og held og lykke

Vil også meget gerne hører fra andre, som har erfaring med citalopram...
Log in eller Registrér for at kommentere.