Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er jeg ved at udvikle en spiseforstyrrelse

Jeg er en pige fra 1997 på 15 år. Jeg er 163 høj og vejer mellem 43-45. Det begyndte cirka 1 halvt år siden for alvor. Jeg føler mig tyk af bare at spise 3 cashewnødder, jeg vil gerne have en flot tynd mave, det er så flot når man kan se hofte benene. I de første måneder fungerede det fint nok det der med ikke at spise noget næsten, mine hofter blev mere og mere tydelige, og jeg kunne lide det. Men når jeg kigger i spejlet kan jeg se en bule der irreterer mig. min menstration er blevet meget urealmessig, jeg får den ikke hver måned. Jeg skrev i en periode ned hvad jeg spiste om dagen og skar meget ned på maden. Men nu synes jeg bare mine hofteben ikke er tydelige mere, folk siger jeg er tynd, jeg vil gerne tro på det men min selvtillid er helt i bund, jeg får bumser men spiser intet usundt. Til morgen mad spiser jeg to skefulde vanille yougurth med 4 g. proteiner pr. 100 gr. i skolen spiser jeg ikke min madpakke, jeg spiser en kiks eller lidt yougurth når jeg kommer hjem i tvang fra mine forældre. Til aftensmad er jeg tvunget til at spise det de giver mig. Det er måske svært at forstå for dem men jeg hader mig selv, alle andre går rundt uden bumser mens jeg har tit bumser, jeg lader hver med at spise men jeg kommer ikke langt ned i vægt. Nu er jeg oppe på 44-45 igen elvom jeg spiser mindre end da jeg var på 43, hvorfor? jeg hader at jeg er så grim, briller, bøjle og så oven i købet bumser. Hvad kan jeg gøre, misforstå mig ikke jeg overvejer overhovedet ikke selvmord, men jeg er bare så fandens grim for at sige det mildt!
Har hørt at stress kan give bumser og dårlig selvtillid, men jeg kan jo ikke bare begynde at elske mig selv.
Håber at i kan hjælpe mig, fordi jeg vil bare så gerne blive tyndere.
Log in eller Registrér for at kommentere.