Går fint med det stofskifte, men har lige et spørgsmål
Jeg fik sidste år en gang konstateret for lavt stofskifte, med TSH-tal i toppen af det normale, så jeg kom i Eltroxinbehandling, som gradvist er blevet øget.
TSH-juni var: 3,91 (før behandling
TSH-november var: 2,96 (efter 50 mikrogram eltroxin dagligt)
TSH-februar var 1,6 (efter hver anden dag 50 mikrigram/100 mikrogram eltroxin)
Var til kontrol den anden dag, og lægen satte mig yderligere op til 100 mikrigram hver dag, og sagde at det ikke gjorde noget hvis TSH blev lidt supprimeret .... og det var så her jeg ikke fik spurgt. Jeg ved godt hvad ordet supprimeret betyder, men hvad betyder det i TSH-tal, hvad går vi efter her?
Ellers er jeg rigtig glad for at være kommet i behandling - har klart fået det bedre. mange af de småelendigheder jeg slæbte rundt på er blevet bedre, og det var nogen af de der man bare lever med fordi man jo er ved at blive ældre og stresser for meget og den slags - og tænk, så var det i virkeligheden noget der kunne gøres noget ved ;-)
TSH-juni var: 3,91 (før behandling
TSH-november var: 2,96 (efter 50 mikrogram eltroxin dagligt)
TSH-februar var 1,6 (efter hver anden dag 50 mikrigram/100 mikrogram eltroxin)
Var til kontrol den anden dag, og lægen satte mig yderligere op til 100 mikrigram hver dag, og sagde at det ikke gjorde noget hvis TSH blev lidt supprimeret .... og det var så her jeg ikke fik spurgt. Jeg ved godt hvad ordet supprimeret betyder, men hvad betyder det i TSH-tal, hvad går vi efter her?
Ellers er jeg rigtig glad for at være kommet i behandling - har klart fået det bedre. mange af de småelendigheder jeg slæbte rundt på er blevet bedre, og det var nogen af de der man bare lever med fordi man jo er ved at blive ældre og stresser for meget og den slags - og tænk, så var det i virkeligheden noget der kunne gøres noget ved ;-)
Kommentarer
Normalt ligger en TSH på mellem 0,5 til 2,5.
Undersøgelser har vist at mange har det bedst, når TSH ligger omkring 1,0.
Der ligger din, så hvis du ellers har det godt, så forstår jeg slet ikke din læge.
Du har fået 75 mg om dagen og nu er det sat op til 100 mg om dagen eller en stigning på 175 mg om ugen.
Det er ALT ALT for meget.
Normalt regulerer man med 25 til 50 mg om ugen!!!!!!!
Når vi er nede i "peditesseafdelingen", hvor du er nu.
Jeg beklager meget, men din praktiserende læge lyder ikke til at vide ret meget om stofskifte.
Jeg ville fortsætte som hidtil med 50 den ene dag og 100 den anden dag.
Ellers risikerer du at ende med for højt stofskifte.
1,6 er drømmemålet for en masse mennesker, så jeg forstår slet ikke, at der skal "pilles" ved det.
Men bare du har det godt!
Vær meget opmærksom på hjertebanken og åndenød.
Det er nogle af de første symptomer på at dit stofskifte er ved at blive for højt.
Kommer din TSH først ned under 0,1 kan det tage halve år og "rette" op på igen!