Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brun og grumset "menstration" (ingen p-piller el.lign)

Redigeret 15 marts, 2012, 06:02 i PMS og menstruation
Jeg er en kvinde på 26, mor til datter på 5.
Jeg har haft en nogenlunde normal og forudsigelig menstruation altid, jeg har en kobber spiral og er derfor ikke udsat for nogle hormoner ad den vej, men det skal da - åbenbart - ikke forhindre mig i at få brun og grumset (og forsinket)menstruation for tredje gang nu?? Hvorfor det??
Jeg er blevet tjekket og erklæret sund og rask ift. diverse underlivssygdomme og det eneste der måske kunne være at sætte fingeren på at jeg har veninde boende, ikke specielt stressende, bare anderledes end det plejer?? Desuden har jeg tænkt på, fordi jeg tabte mig næsten ti kilo lige inden jul (og har ikke taget dem på igen ) mon det kan være at kroppen reagere på det nu? Jeg er nu lige over grænsen for undervægtigt, men stabil, men det har altid svinget en del idet jeg har svært ved at holde på fedtet.

Jeg har bestilt tid til lægen, men da han er en travl mand er det først om en måned :-( Så jeg kunne godt tænke mig at høre nogle af jeres teorier?

mvh.
Moren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er nu på grænsen til undervægtig, og for 3-4 måneder siden vejede du 10 kilo mindre. Mit bedste bud er at det er vægten der forårsager menstruationsforstyrrelserne.
  • Indstillinger
    jah det var min tanke også. Men jeg var kun et kilo under undervægten og det var jeg i et par uger, men nu har jeg taget tre kilo på og er derfor over igen - dvs at jeg nu vejer ca 7 kilo mindre end jeg gjorde til at starte med.. Jeg er og har altid været en lille, mager nips..
  • Indstillinger
    Det jeg mente var, at det må være det at din vægt har svinget sådan der forårsager forstyrrelserne. Det har formodentlig også en del at sige, at du ligger så lavt i vægt, men bare den rutchetur kroppen har været udsat for kan i sig selv forårsage bøvl.
Log in eller Registrér for at kommentere.