Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er der nogen, som har nogen ide om dette

Går det udover søvnkvaliteten hvis man bruger andre indsovningsmetoder, end dem som eksperterne foreslår - som f.eks., at benytte dødsmetal?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jernhenrik

    Nu er jeg godt nok ikke ekspert inden for den slags musik!

    Jeg har forstået det sådan, at du har problemer med at falde i søvn, og at det hjælper dig, hvis du spiller musik inden for genren dødsmetal.

    Jeg kan fortælle, at min egen søn gerne satte heavy metal-musik på for fuld styrke, når han havde behov for en en lur om eftermiddagen, og at det virkede! Han sov sødeligt i larmen.

    Sådan som jeg ser på det, så kan du selv mærke, om musikken virker for dig. Måske skal du lige tænke lidt over, om rytmen i musikken griber forstyrrende ind i din hjerterytme. Sådan har jeg det nemlig selv med visse former for musik. Men ellers kan jeg ikke se noget problem. Det er vel sådan, at musikken af sig selv holder op med at spille på et tidspunkt, sådan at det kun er i selve indsovningsfasen, den er der. Jeg kan nemlig ikke forestille mig, at det er nogen god ide at sove til larmende musik hele natten. Det vil stresse dig.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    jeg sover ind hver aften --med øreklapper på og en skive på min lille cder ---
    for det meste er det meditations bånd jeg har på ---
    men det kan også være blid og dejlig musik
    men støjende og larmende musik går ikke ---
    jeg ved ikke når jeg sover --men vågner senere på natten ---hvor jeg har lagt det ned på gulvet ---

    om det er skadeligt ved jeg ikke ---men jeg kan ikke undvære det ---og glæder mig til det bliver senge tid ---
Log in eller Registrér for at kommentere.