Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke tømme blæren

Redigeret 13 marts, 2012, 13:04 i Inkontinens
Jeg har lige været til undersøgelse på sygehuset på grund af inkontinens. Det viste sig, at jeg kan have alt for meget urin i blæren, uden at jeg kan mærke det, og blæren blev ikke helt tømt. Det var ikke så godt.
Lægen anbefalede at jeg tog Vesicare om morgenen istedet for om aftenen, og så ville han ringe til mig om tre uger.
Jeg fik et lille hæfte med hjem, om hvordan man selv bruger et kateter for at tømme blæren,
De mente, at jeg skulle en dag på sygehuset, for at lære selv at tømme blæren med kateter.
Jeg er godt nok lidt ked af det lige nu, men omvendt var det jo også OK at få at vide, hvad der var galt.
De mente, at denne gene er opstået på grund af afklemning af en nerve i ryggen. Jeg blev opereret for stenose i hele lænden for fire år siden.
Jeg havde godt nok klaget min nød til min læge i flere år, men som så mange andre, måtte jeg bruge fysser og træning, hvilket selvsagt ikke hjalp. På et tidspunkt kunne jeg ikke gå, på grund af stenose i ryggen.
Om jeg er ærgerlig - ja - hvem ville ikke være det.
Spørgsmålet er, om en operation meget før, havde gjort, at jeg kunne undgå dette.
Det ved jeg ikke, men ked af det er jeg.
Log in eller Registrér for at kommentere.