Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HPV / Smitte - Hjælp

Redigeret 13 marts, 2012, 12:22 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg har nu haft min kæreste i 2 måneder og vi er begyndt, at have sex uden kondom. Vi er begge 23 år og er testet for samtlige kønssygdomme. Problemet her er at hun har været til 23års kontrollen i forhold til livmoderhalskræft, og har fået konstateret en svær grad af HPV virus på hendes livmoder. Det betyder at hun skal have et keglesnit.

Vores læger har ikke kunne forklare os, hvordan vi skal forholde os til det. I mit tilfælde som mand er jeg bange for at være smittet, og vil gerne have et svar på om den type HPV der angriber livmoderen kan smitte og om, hvis vi efter keglesnittet har sex uden komdom, om jeg kan smitte hende igen, med det samme som hun lige har fået fjernet. Hvordan er forholdsreglerne til dette? -

Jeg har skrevet til netdoktor, og spurgt om svar, men håber også at debatten kan hjælpe mig.

jeg er ikke panisk overhovedet, men vil gerne have et ordentligt svar på, hvordan og hvorledes det hænger sammen.

PS. Har har nærstuderet HPV, men ingen brugbare informationer i forhold til min problemstilling.

//tiswhit3
Log in eller Registrér for at kommentere.