Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med øret (Tryk i øret)

For ca. en måned siden, var jeg så dum at puste en kæmpe ballon op. Denne ballon sprang derefter i mine hænder, hvorefter jeg tydeligt kunne mærke, at noget var galt i mit venstre øre.
Dagen efter kom jeg til læge, hvor jeg blev undersøgt med et otoskop. Undersøgelsen viste, at trommehinden ikke havde lidt skade. Den var ikke sprunget og der var heller ikke andre mistænkelige tegn. Vi konstaterede, at det nok må have været et stort tryk, som havde forårsaget det.

Tiden gik, og det gik bedre med øret. Men efter ca. 2 uger, valgte en elev fra min klasse og smide 5 tunge bøger direkte ned på et træbord. Det resulterede i, at jeg igen fik en slags tryk i mit øre. Det er nu ca. 2 uger siden, og jeg kan ikke mærke nogle umiddelbar forskel. Nogle dage er værre end andre, og det er som om, at jo mere larm der er i løbet af dagen, jo værre bliver trykket i mit øre.

Det føles ikke som om, at jeg har hørenedsættelse, men mere at der er en form for prop i mit indre øre, som meget gerne vil ud. Det irriterer mig meget i min hverdag, og jeg har svært ved at koncentrere mig.

Spørgsmålet er så; Skal jeg se tiden an i lidt tid endnu, eller skal jeg søge hjælp hos en øre (næse-hals)-læge?

Jeg er meget bekymret for mit øre, siden det er et instrument, som man skal bruge hele livet - og hvis jeg har skadet det i min ungdom, vil jeg have svært ved at se det i øjene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender det. Om det er det samme ved jeg jo ikke, men det tryk i øret, åh, hvor jeg kender det. Det er ikke det bare sjov, jeg ved det.
    Nu skriver du, det begyndte efter du havde pustet en ballon op og den sprang, tjae, mit begyndte bare.
    Jeg rendte til læge og ørelæge mange gange, men ingen vidste hvad det skyldtes før endelig en ældre øre/næse/halslæge sagde: Det er infiltrationer omkring ørerne, du skal have massage.
    Det fik jeg og det varede lidt før fysioterapeuten ramt det rigtige sted, men hvor det hjalp. !!!!!
    Desværre er det nu vendt tilbage, så hvor lidt jeg end gider må jeg vist have en henvisning igen. Bare fys. nu finder de rigtige steder.

    Jeg kan heller ikke tåle høje lyde, så er "proppen" trykket, der med det samme og det kan vare længe inden "den" forsvinder.

    Jeg har talt med min tandlæge om det og han siger på grund af min kæbes bygning vil jeg få spændinger omkring ørerne.
    Du har måske strammet dine muskler en gang for meget, da ballonen sprang. ??
    Det lyder da til at være det samme som mit. Nu har du da fået en ide. For mig tog det rigtig mange år, hvor jeg ustandselig var frygtelig plaget, før jeg fandt denne ørelæge og fik hjælp.

    Og han gav mig en henvisning, !!!!! til fys. Han er desværre stoppet og jeg har lige været hos en anden omkring noget andet, samtidig bad jeg hende om en henvisning. Det kunne hun ikke give mig, den skulle jeg have hos min læge !!!!
    Hvor kan det dog gøres bøvlet og dyrt. Der skulle ruskes lidt op i hele det system. Både penge og tid kunne der spares.


    Jeg er virkelig forundret over hverken læger eller ørelæger ved noget om dette. Gudskelov, jeg rendte ind i denne ældre ørelæge, som vist ikke var indfødt dansker. Jeg var faktisk lidt urolig for ham, jeg syntes han så underlig ud og jeg tænkte bare han nu er normal. ( hvor får man det dog fra). Men han vidste lige, hvad det drejede sig om. En mand, der kunne sit fag skal jeg lige love for. Hurra for ham.
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig hver eneste gang en beder om hjælp til et problem og så aldrig giver et svar tilbage.
    Det virker besynderligt.
  • Indstillinger
    Nu har jeg været hos en fysioterapeut. Det første besøg, hvor der bliver spurgt ud. Hun kunne lige "slå ned" på mine kvaler med ørerne. Fortalte, hvor de muskler var placeret, som skabte ravage. Faktisk et andet sted end jeg troede. Under kæben ikke op langs ørerne.
    Jeg gik derfra med følelsen af hun vidste hvad hun talte om, men ikke havde gjort meget ved det.
    Men, den smule massage jeg fik, det rigtige sted, gjorde alligevel underværker. Ellers plejer jeg at få behandling flere gange, før presset i ørerne lettede.
    Jeg har ikke haft det modbydelige pres i ørerne. Ikke at det er væk, den er stadig gal, men jeg glæder mig til næste behandling og håber på det hurtigt vil blive meget bedre.
    Det kunne jo være andre havde gavn af mine oplysninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.