Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er bange og ked af det ......

Hej alle, jeg er ny på siden og har derfor en masse spørgsmål. For ca. 7 mdr. siden mistede jeg min mor til brystkræft og efter der har jeg desværre lidt af angst for selv at være syg. For 9 år siden blev jeg gravid med min dejlige søn - midt i min graviditet begyndte min skjoldbruskirtel at vokse ( ikke særligt meget ) men nok til at jeg kom på sygehus for at få den undersøgt. Dengang var mit stofskifte normalt. Alle prøver så fine ud og de gjorde ikke mere ved den. Så i 2008 var jeg igen inde og få den undersøgt ( fik også taget en biopsi som ingenting viste. Siden da har der ellers ikke været noget med den. Men nu spøger det igen ...... For ca. 1 1/2 måned siden blve jeg gravid ved et uheld og vi ønskede ikke at få flere børn. Jeg blev indstillet til en abort som jeg fik foretaget for ca. 14 dage siden. Imens jeg var gravid havde jeg det MEGET dårligt - var SUPER træt, var ked af det heletiden, hjertebanken, trykken i brystet og bare generalt rigtig ked af det. Jeg gik til lægen som sagde at han mente jeg måske var ved at udvikle en depression og angst. Blev henvist til en psykiater som gav mig lykke piller, som jeg nu har været på i 14 dage. De har selvfølig også en masse bivirkninger. Efter et par samtaler med min psykiater spurgte han om jeg nogensiden havde fået undersøgt mig hjerte, nu hvor jeg havde så meget hjertebanken som jeg har. Det havde jeg ikke, så det bestilte jeg en tid til i fredags. Og det var ikke så godt ...... Min puls er meget høj og min læge er 100 % sikker på at mit stofskifte er for højt. Og nu er det jeg bliver bange for at der er noget alvorligt galt. Er bange for at de skal finde kræft i min skjoldsbruskirtel når den skal undersøges igen. Jeg håber ikke at I syntes at jeg er mærkelig, men er bare SUPER SUPER bange for at være syg. Spurgte min læge flere gange om det var farligt og han bliver ved med at sige nej .... Men jeg tror ikke helt på ham - Er der nogen er jer der har prøvet at være det samme igennem som mig eller noget ligende ??? - Pft, og undskyld min lange mail.
Log in eller Registrér for at kommentere.