Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid men min mand ønsker i barnet

Redigeret 18 april, 2012, 10:35 i Åben debat om abort
Kaos er det første ord der kommer i mit hoved.
Jeg er blevet gravid på prævention, min mand og jeg har tvillinger på 2 år og han ønsker absolut ikke flere børn, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at få det fjernet, da jeg altid har ønsket mig flere børn( det har han altid været klar over) der skal siges at jeg før vi fik vores tvillinger, har haft to ufrivillige aborter, den ene skyldes at jeg kom i en trafikulykke og den anden højst sandsynligt fordi min krop ikke var klar til det efter ulykken, men det vides ikke helt.
Jeg er dybt ulykkelig og kan slet ikke forstå hans synspunkter omkring abort.
Jeg føler at jeg vil blive tvunget til at tage livet af en lille ny og det kan jeg slet ikke magte. Jeg mener ikke at vi som mennesker kan tage beslutning om hvorvidt et liv skal blive til eller ej.
Det gør bare så ondt det her og ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har taget kontakt til en psykolog som vi begge skal snakke med imorgen, håber hun kan hjælpe med den rigtige beslutning.
Kærlig Hilsen
Den ulykkelige mor
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære ulykkelige mor ---det er godt for dig at i begge skal til psykolog ---lad os høre hvad der kommer ud af det ---
    jeg tror ikke mænd har samme forhold til abort --som vi kvinder har ---
  • Indstillinger
    Stakkles dig. Håber din mand kommer til fornuft og vil støtte dig. Men uanset hvad han mener så har barnet vel fortjent at komme til verden fordi du ønsker det. Lad ham endelig ikke få dig overtalt, når du så gerne vil have det, du vil fortryde det resten af livet.
    Mange tanker.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Du er gravid, du bærer på barnet så det er dig som bestemmer om du vil beholde det ikke din mand. Vælger du abort er det dig der kommer til lide og gå igennem aborten og ikke ham. Mænd tror bare de kan få en abort når de ikke ønsker et barn de tænker ikke på hvor hårdt det er for kvinden at gå igennem en abort. Hold fast i at du vil beholde barnet for i sidste ende vil have være glad når han ser barnet. Han siger kun at han ikke vil have børn fordi han ved der er en mulighed, derfor skal du holde fast og ikke lade ham overtale dig for nogle er gode til det.
  • Indstillinger
    Vi har nu været ved psykolog og det løsnede lidt op, men kun i knap et døgn, så var han total rasmus modsat igen.
    Jeg er fast besluttet på at beholde vores barn også selvom det betyder at han måske vælger at gå fra mig, han siger dog at han ikke kunne finde på at gøre det.
    Igår sagde han at jeg måtte se i øjnene at jeg skulle leve med en sur mand de næste 7 mdr. om jeg måske lige troede at jeg kunne holde til det.
    spørgsmålet er vel mere om han kan leve med en kone der altid vil føle sig tvunget ud i noget hun ikke ønsker og en kone der måske aldrig vil kunne se ham i øjnene og elske ham igen, hvis jeg bliver tvunget ud i en abort.
    Nu er han så bange for at fosteret kan ha´taget skade pga. de stoffer der er i præventionen i dette tilfælde p ring. Det er bare skruen uden ende og han finder den en skræk historie frem efter den anden.
    Nogen der ved om det er skadeligt at blive gravid på prævention?
  • Indstillinger
    det bedste råd jeg vil give dig


    gå til din læge i morgen ---og få den rigtige vurde´ring ---jeg forstår godt du vil have dit barn ---
    men det skal jo helst være et sundt og godt barn ---

    hvis i skal råde bod på jeres uenighed ---for ellers vil din mand sikkert klante dig resten af livet ----
    jeg føler med dig ---det er svært at stå alene i denne sag
  • Indstillinger
    Freya det er en vanskelig situation du står i.
    "Om du kan leve med en sur mand de næste syv måneder" - hm-
    Han skal eddermalme bruge mange psykiske resourcer på at være sur så længe. Men OK, hvis det er det han vil være, så kan du jo sige, nej det hverken kan eller vil jeg, så slutter legen her.
    Jeg tror, at hvis du vælger en abort, trods dit ønske om flere børn, så får du det skidt, og det kan tage lidt tid før du kommer over det, du vil samtidig have mistet kærligheden til din mand, hvis ikke du allerede har mistet den.
    Ingen her kan komme med et svar, ingen andre end dig, kan tage stilling til om du skal vælge pest eller kolera.
    Har i flere aftaler med psykologen?
    Er din mand kommet med nogen begrundelse for, hvorfor han ikke ønsker flere børn?
    Måske ville en mandlig psykolog være bedre.
  • Indstillinger
    Det her er en rystende debat, og jeg kan godt forstå, du har det voldsomt vanskeligt.

    Jeg vil, ud over at medgive, at du naturligvis skal sikre dig, at der ikke er noget galt, når du har haft p-ring, hvilket jeg da heller ikke har hørt, skulle give problemer, men det bør du/I klart have professionel vurdering af...

    Men - til det, jeg vil: Din mand bør have at vide, at han altså har et mindst lige så stort ansvar for det, der er sket, som dig - og han kan derfor ikke tillade sig at være "sur".

    Når han er så indædt modstander af at få et barn mere, så burde han altså have sat sig ordentligt ind i jeres prævention. De der p-midler beskytter 98% og 98% ER altså ikke 100% - nogle bliver altså gravide alligevel. Det burde han vide - eller have sat sig ind i.

    Han burde således for at sikre sig selv 100% mod denne situation altså også have brugt kondom. P-midler + kondom er så nær ved 100% man kan komme.

    Og - hvis han i øvrigt er så sikker i sin sag om ikke at ville have flere børn, kunne han jo også have taget den beslutning at han var blevet steriliseret.

    Det er faktisk slet ikke rimeligt, at han uden videre har overladt hele ansvaret om prævention til dig, i hvert fald ikke, hvis han ikke er parat til at tage konsekvensen af, at han - gætter jeg på - ikke bryder sig om at bruge kondom.

    Han burde også have sat sig ind i, hvor voldsom en belastning en abort er for en kvinde. Det lader til, at han regner det for noget, der er ligegyldigt og glemmes lynhurtigt. Det er det, hvis det er fodvorter, men aldrig, aldrig omkring en abort.

    I øvrigt bør du nok tænke dig meget grundigt om, for er du helt sikker på, at jeres forhold ikke har lidt ubodelig skade allerede nu? Han stiller temmelig voldsomme krav til dig lige nu, og opfører sig aldeles urimeligt, ved at true med at være "sur" de næste syv måneder, fordi du ikke retter ind om noget, som han altså HAR et ansvar for.

    Er du helt sikker på, at din tillid, din kærlighed - jeres kærlighed - kan overleve? At det er den mand, du skal dele resten af dit liv med?

    Så tænk dig grundigt om - for sandsynligheden for at du kommer til at stå alene med to eller eventuelt tre små børn må da i den grad være til stede,og det skal du da overveje om du kan magte.

    Hvis det nye barn skal undgælde for at dets far ikke ville have det, så får I da først problemer.

    Ja, jeg er vred på din mand - også han burde være voksen nok til at tage konsekvensen af sine handlinger.
  • Indstillinger
    Hej Freya
    Der er sikkert kommet afklaring på din situation, og jeg har læst dit indlæg med stor medfølelse, da jeg selv stod i samme situation sidste år, og kender den total frustrerende og energi-drænende følelse, det medfører. Håber I har fundet ud af det.
    Mange tanker
  • Indstillinger
    Kan fortælle at vi er blevet enige om at beholde barnet, jeg er i uge 12 på torsdag er blevet scannet og der er en fin lille bebs derinde...
  • Indstillinger
    Hvor er det dejligt at høre. Tillykke med det lille mirakel.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.