Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

goitrogener?

Redigeret 19 marts, 2012, 14:05 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Jeg har endometriose og myxødem, og jeg vil gerne blive gravid. Derfor har jeg været hos en naturopath og fået alm. kosttilskud (zink, multivitamin, fiskeolie) men også fået anbefalet raw food som kost. Jeg spiser så masser af grønne grøntsage (heriblandt forskellige kåltyper og spinat). Jeg har så lige fået checket mit TSH og den var 5.13! Jeg har ellers være stabil i Eltroxin dosis på 125 µg, men er nu øget til 175 µg (afventer denne dosis indstiller sig). Kan det virkelig være kosten der har fået min TSH i bund? Hvor meget mad med goitrogener skal man spise før det vil påvirke stofskiftet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Maria.
    jeg håber ikke, at du er steget fra 125 mg til 175 mg om dagen?
  • Indstillinger
    Det er ikke godt for stofskiftet at spise kål rå :-( dårlig vejledning du har fået der. Selen er nok noget af det vigtigste du skal have af mineraler og det skal være Seleno Precise eller Bioselen, det kan også fåes med Zink. vh Petra
  • Indstillinger
    Hej igen
    Jo, jeg er steget til 175 µg/dag. Og efter meget søgning på nettet er jeg også kommet frem til at jeg hellere må lade være med det rå kål... Mærkelig jeg har aldrig har fået noget at vide om dette fra en læge. Men det er måske noget med mængderne? Er der nogen der kender til hvor meget man skal spise før det bliver et problem?
  • Indstillinger
    Jeg ville umiddelbart sige, at det er en for voldsom stigning pr. dag.
    Specielt hvis det er kålen, som har "spillet ind".
    Men jeg ønsker dig held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.